خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

مسایل فرهنگی زودبازده نیستند / با شبیخون فرهنگی مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۵۴

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به عملیاتی شدن دغدغه های مقام معظم رهبری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشوردر سالجاری, گفت: لازمه عملیاتی شدن دغدغه‏های مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن فرمایشات ایشان توسط شورای فرهنگ عمومی، درک بیانات ایشان و یافتن راهکارهای تخصصی است توسط نخبگان وفرهیختگان در کشور است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور, گفت: مردم ایران مردم فرهنگ دوست وبا ادب است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " حجت‏الاسلام سید حسین شاهمرادی, شامگاه چهارشنبه(۳اردیبهشت) در حاشیه برگزاری شصت امین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان, با شرکت در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران زنجان اظهار داشت: لازمه عملیاتی شدن دغدغه‏های مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن فرمایشات ایشان توسط شورای فرهنگ عمومی کشور در استان‏ها، درک بیانات ایشان و یافتن راهکارهای تخصصی و راهکارهای مشخص توسط نخبگان, فرهیختگان و افرادی که در عرصه فرهنگ کار تخصصی و پژوهشی انجام می‏دهند است..

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ موضوع زود بازدهی نیست و باید نتایج تصمیمات کنونی را در آینده مشاهد کرد, یادآورشد: ما در حال حاضر در جامعه نه تنها دچار تهاجم فرهنگی شدیم بلکه دچار شبیه خون فرهنگی هم هستیم.

حجت الاسلام شاهمرادی با تاکید بر اینکه در زمینه تهاجم فرهنگی و استحاله درونی، باید خود را مورد بازبینی قرار دهیم، تصریح کرد: از آنجائیکه ما مردمانی مسلمان شیعه دارای خصوصیات اخلاقی مثبت هستیم، یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخت تحولات درونی و سوق دادن به آن بخش درست و آن قسمت از ویژگی‏هایی است که به آن معروف بوده وهستیم..

این مسئول کشوری در استان, در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه باید در مسائل پیرامون واقع بین بود که برخی از مردم دچار استحاله هستند، گفت: باید برای حرکت به سوی سمت درست شدن، بدانیم که در کدام بخش خود را بازیابی کنیم..

حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به اینکه باید از درون استحاله شدن و از بیرون دچار شبیه‏خون شدن را به نحو صحیح کنترل کرد، خاطر نشان شد: همچنانکه دیگران به صورت ریشه‏ای به استحاله کردن فرهنگ ما اقدام کرده‏اند ما نیز باید به صورت ریشه‏ای به درست کردن فرهنگ خود بپردازیم..

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور, با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه گفت: باید توسط صاحب‏نظران و نخبگان جامعه به این موضوع بیشتر پرداخته شود.
این مسئول کشوری در استان زنجان، ادامه داد: مقوله فرهنگ مقوله سهل وممتنع است وباید در مقوله فرهنگ صاحب نظران به صورت تخصصی اظهار نظر کنند.

حجت‏الاسلام شاهمرادی با تاکید بر اینکه متاسفانه متخصصین حوزه‏های مختلف با مجریان جامعه خیلی باهم اخت نیستند، اظهار داشت: این عدم اخت وهماهنگی در مقوله فرهنگ بیش از سایر مسائل در جامعه امروز مشاهده می‏شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران مردم فرهنگ دوست وبادب هستند, افزود: برای دغدغه های فرهنگی باید ریشه ای با فرهنگ استحاله شده برخورد کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگ عمومی استانها موفقیت ها به کندی پیش می رود خاطر نشان شد: یکی از وظایف جدید شورای فرهنگ عمومی در این دوره در سالجاری این است که به جلسات شورای عمومی استانها بیشتر پرداخته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مهندسی فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور, گفت: جلسات در این زمینه بدون کار کارشناسی نتیجه مطلوب نخواهد داد..

این مسئول فرهنگی در کشور, با بیان اینکه در مسائل فرهنگی باید از صاحب نظران ونخبگان وفرهیختگان نظر خواهی کرد استفاده از نخبگان در مسائل فرهنگی را مهم ارزیابی کرد.

وی در پایان جدیت در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و حضور اعضاء نخبه وفرهیخته هر استان را در بررسی مسائل ریشه ای واساسی را در این زمینه موثر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز