خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهر شیراز:

فرهنگ سازی نسبت به انجام پروژه های عمرانی اولویت دارد

کد خبر : ۱۶۲۰۳۸

فرهنگ سازی در زمینه های رعایت آداب شهروندی، مصرف بهینه از منابع، توجه به آداب و رسوم و سنت های زیبا و صحیح گذشتگان و… از جمله مباحثمهمی است که باید به جد دنبال شود.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز با تأکید بر اولویت فرهنگ‌سازی نسبت به انجام پروژه‌های عمرانی گفت: اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود، نیازی به انجام خیلی از این پروژه‌ها نیست.

به گزارش ایلنا از شیراز به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، علیرضا پاک فطرت در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهر شیراز، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را بسیار زیبا و عمیق توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان به درستی و با تیزبینی به ما نشان دادند که در صورت رشد نامتوازن این دو مقوله، شکوفایی جامعه اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه همه اقشار جامعه به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ گفت: باید با تلاش در راستای عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری، با عزم ملی و مدیریت جهادی در تحقق شعار امسال بکوشیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه فرهنگ باید در تمام زمینه‌ها مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه‌های رعایت آداب شهروندی، مصرف بهینه از منابع، توجه به آداب و رسوم و سنت‌های زیبا و صحیح گذشتگان و… از جمله مباحثمهمی است که باید به جد دنبال شود.

علیرضا پاک فطرت، بی‌توجهی به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را یکی از بزرگ‌ترین معضلات کنونی جامعه دانست و اظهار داشت: باید با احیای سنت‌های اصیل خود، راه نفوذ فرهنگ بیگانه و بروز ناهنجاری در جامعه را بگیریم.

وی افزود: برای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، باید توجه به فرهنگ سازی نسبت به انجام پروژه‌های عمرانی و مسائل مادی ارجحیت و اولویت وجود داشته باشد.

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهر شیراز با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی باعثکاهش آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی می‌شود، تاکید کرد: توسعه مسائل فرهنگی از قبیل فرهنگ کار و تلاش، مصرف بهینه و… توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

علیرضا پاک فطرت به ظرفیتهای گردشگری شهر شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: باید با تلاش در راستای کاهش ناهنجاری‌ها و رفتارهای ضد فرهنگ و ضد آداب شهروندی در شهر، در جذب گردشگر به عنوان سفیران شیراز اقدام کنیم.

وی هدف اصلی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز را توجه ویژه به مقوله فرهنگ عنوان کرد و گفت: کار در مجمع نوعی عبادت است و ما به دنبال این هستیم که به بهترین شکل آن را انجام دهیم.

شهردار شیراز با تاکید بر ضرورت استفاده از توان فکری افراد و جذب نخبگان شیراز در مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز خاطرنشان کرد: باید امسال کاری کنیم که جمعیت اعضای وابسته و پیوسته مجمع، افزایش چشمگیری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز