خبرگزاری کار ایران

نائب رییس‌کمیسون انرژی خبر داد:

۳۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید و شبکه توزیع اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۲۹

با افزایش قیمت برق حدود ۸۰درصد از مصرف کنندگان تنها ۱۰۰۰تا ۷۰۰۰هزار تومان درهر دوره‌ای افزایش قیمت خواهند داشت و هدف این است که افزایش قیمت حاملهای انرژی به شکل ملایم و با کنترل روانی دولت صورت گیرد.

نائب رییس‌کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری با رسانه‌ها در خصوص وضعیت انرژی کشور، اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مروی گفت: در خصوص بخش برق باید بگوییم که خودش را با سختی اداره می‌کند و با توجه به شبکه فرسوده ومصرف بالای برق نگرانی‌های زیادی در این بخش وجود دارد وتا پایان سال ۹۳ بیش از۲۰هزار میلیارد صنعت برق بدهی دارد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های دولت ظرف ۳تا ۴ سال آینده ۳۰هزار مگاوات برق جدید به ظرفیت تولید و شبکه توزیع اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه تولید روزانه گاز کشور ۷۰۰میلیون متر مکعب است، ابراز کرد: مصرف خانگی در این قسمت نقش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و در زمان پیک مصرف ۵۰۰میلیون متر مکعب گاز تنها در بخش خانگی مصرف می‌شود.

وی در خصوص میزان تولید بنزین کشور اذعان کرد: تولید روزانه بنزین ۶۱ تا ۶۴ میلیون لیتر است که طبق آمار در اواسط فروردین ماه ۸/۷۷ میلیون لیتر روزانه در کشور مصرف بنزین داشتیم.

نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه در دنیا تنها برای شرب از آب زیرزمینی استفاده می‌شود، گفت: در ایران ۵۰تا ۷۰درصد مصرف آب از منابع زیر زمینی تامین می‌شود که این مقدار در استانی مثل خراسان رضوی ۷۰درصد است که باید در این بخش اصلاحاتی جدی صورت گیرد و اصحاب رسانه باید در تغییر نگرش و میزان مصرف تلاش کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در اهمیت تدوین بودجه بدون نفت تصریح کرد: در طول دورانی که از کشف نفت می‌گذرد تاکنون فقط دو سال بودجه بدون نفت بسته شده است.

مروی ادامه داد: اقتصاد دانان بزرگ دنیا اعتقاد دارند اگر بودجه را از نفت جدا نکنیم، تورم هیچگاه از بین نمی‌رود.

نماینده مردم نیشابور با مقایسه میزان اختصاص درآمد نفت به بودجه گفت: در بودجه سال، ۹۲ ۵/۱۴ درصد از صادرات به وزارت نفت داده شد که در سال ۹۳ بجای صادرات از میزان کل تولید به این وزارتخانه اعتبار داده می‌شود که این از ویژگی‌های خوب بودجه امسال است، همچنین در بودجه سال ۹۲،۲۴درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شد که در بودجه سال جاری این میزان به ۲۹درصد می‌رسد.

وی در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: قانون و مسیر هدفمندی یارانه‌ها را مجلس مشخص می‌کند، اما نحوه اجرای قانون و قیمت‌ها برعهده دولت است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: با افزایش قیمت برق حدود ۸۰درصد از مصرف کنندگان تنها ۱۰۰۰تا ۷۰۰۰هزار تومان درهر دوره‌ای افزایش قیمت خواهند داشت و هدف این است که افزایش قیمت حاملهای انرژی به شکل ملایم و با کنترل روانی دولت صورت گیرد.

مروی با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در بخش نفت دولت قصد دارد که با افزایش ظرفیت تولید با تاکید بر ۲۶ میدان نفتی است که از این میادین ۱۵ میدان در دریا و ۱۱میدان نیز درخشکی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز