خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

روابط سیاسی ایران و لتونی سابقه طولانی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۰۹

وزیر‌خارجه لتونی: در این دیدار در رابطه با اتحادیه اروپا وایران صحبت شد، با توجه به شرایط جدید سیاسی در ایران در ارتباط با توسعه مناسبات و مسائل مورد علاقه دتو طرف همچون اوکراین و افغانستان گفتگو کردیم.

رییس ‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سابقه روابط سیاسی ایران ولتونی به سال ۱۹۲۱ باز می‌گردد که نشان از یک سابقه طولانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه دیدار وزیرخارجه لتونی با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار گفتگوهایی پیرامون مسائل دوکشور از جمله اینکه کشور لتونی در نیمه اول سال ۲۰۱۵ ریاست اتحادیه اروپا را برعهده خواهد گرفت و همچنین درمورد توسعه روابط ایران و اروپا انجام شد.

ولایتی یکی از علل سفر وزیر خارجه لتونی را آمادگی توسعه روابط ایران واروپا درزمان تصدی اتحادیه ایران و اروپا عنوان کرد.

وی گفت: سابقه روابط سیاسی ایران ولتونی به سال ۱۹۲۱ باز می‌گردد که نشان از یک رابطه طولانی دارد و دو کشور چه در گذشته و چه اکنون روابط خوبی با یکدیگر داشته و هر دو برای توسعه روابط چه در قالب دو جانبه و چه در قالب اتحادیه اروپا آمادگی لازم را دارند و شرایط فراهم است.

ولایتی گفت: در این‌دیدار پیرامون مسائل سوریه‌؛ ‌ اوکراین، افغانستان‌؛ خاورمیانه و همچنین مسائل هسته‌ای کشورمان گفتگو کردیم.

واندرست پیلد گوریچ وزیر‌خارجه لتونی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در جلسه امروز اظهار کرد: در این دیدار در رابطه با اتحادیه اروپا وایران صحبت شد، با توجه به شرایط جدید سیاسی در ایران در ارتباط با توسعه مناسبات و مسائل مورد علاقه دتو طرف همچون اوکراین و افغانستان گفتگو کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز