خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

پاسخ‌های شهاب مرادی درباره بنیامین، تناولی، جشنواره فیلم شهر و مسائل فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۰۹

پرونده تناولی از منظر ما مختومه است. / از فیلم‌هایی که در راستای اهداف و شاخص‌های فرهنگی ما باشد حمایت می‌کنیم. / هنر و فرهنگ واسطه‌ای است تا هدف و پیام ما را به جامعه برساند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری خود به سوالاتی درباره پرونده پرویز تناولی، موسیقی پاپ، حضور در مراسم بنیامین، تولید فیلم‌های سینمایی که از سوی خبرنگاران مطرح می‌شد پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهراندر پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت مجسمه‌هایپرویز تناولیگفت: پرونده این موضوع از نظر ما مختومه است هرچند ما علیه تناولی هیچ اقدام قضایی نکردیم و حتی هیچ صحبتی با رسانه‌ها نداشتیم.

وی در ادامه افزود: تناولی در ماه‌های گذشته از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شکایتی کرد و تقاضا داشت مجسمه‌هایی را که ۱۰ سال پیش به این رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت مستقل فروخته بود را پس بگیرد. ما از روند شکایت ایشان هیچ اطلاعی نداشتیم و یک روز دیدیم که ایشان با مامور و جرثقیل به موزه امام علی رفتند و آثار را بردند اما ما با وجود این رفتار هیچ خبری را منتشر نکردیم و نخواستیم تا اختلافات به رسانه‌ها کشیده شود.

مرادی با اشاره به اینکه حکم این شکایت محمدعلی زم است گفت: من معتقد بودم به جای اینکه کار رسانه‌ای کنیم باید از طریق مراجع قضایی این مساله را پیگیری کنیم لذا به حکم اعتراض کردیم که خود من نیز با تناولی تلفنی صحبت کردم و گفتم اینکه شما آثاری را که ۱۰ سال پیش فروخته‌اید را بخواهید پس بگیرید درست نیست زیرا این آثار بیت المال است.

وی ادامه داد: امروز این پرونده مختومه شده دادگاه حکم داده و آثار در یک مکان بی‌طرف به نام موزه هنرهای معاصر نگهداری می‌شود.

مرادی گفت: متاسفانه انتقال این حرف‌ها به جامعه و کشانده شدن چنین مباحثی به رسانه‌ها هیچ سودی ندارد و به ساختار جامعه و هنر آسیب می‌زند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی پیرامونحمایت از فیلم‌های سینماییگفت: فیلم‌هایی که در راستای اهداف و شاخص‌های فرهنگی ما باشد حمایت می‌کنیم و اگر فیلمی باشد که بر اساس شاخص‌های فرهنگی و اهداف ما نباشد نه تنها حمایت نمی‌کنیم بلکه از نمایش آن نیز جلوگیری می‌کنیم اما همین جا باید بگویم که در سال گذشته و در جشنواره فیلم فجر فیلمی نبود که امکان نمایش از سوی ما نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوالخبرنگار ایلناپیرامون دیدار خود بابنیامین بهادریوتناقض آن باعدم اجرای برنامه‌های موسیقیدر فرهنگسراهای شهرداری تهران گفت: اینکه من در مراسمی مربوط به هنرمندی شرکت می‌کنم یک کار شخصی است اما اجازه نمی‌دهیم که به طور مثال یک خواننده پاپ در فرهنگسراهای تهران کنسرت پاپ اجرا کند.

مرادی همچنین گفت: ما هنر و فرهنگ را به عنوان یک رسانه می‌بینیم که واسطه‌ای است تا هدف و پیام ما را به جامعه برساند و اصلا به هنر به عنوان هنر توجه نداریم و این امر مورد پسند ما نیست.

وی ادامه داد: نگاه من به هنرمندانی مانند بنیامین بهادری و سایر هنرمندان موسیقی و سنتی این است که می‌توانیم از آن‌ها در صورتیکه اثری را در قالب اهداف ۱۷ گانه ما تولید کنند و اثر فاخری باشد حمایت کنیم.

مرادی ادامه داد: اما به هیچ عنوان آموزش و ترویج موسیقی جز اهداف ما نیست زیرا آموزشگاه‌های موسیقی در این کشور وجود دارند که امروز فعالیت دارند و ما نمی‌خواهیم با آن‌ها رقابت کنیم البته اگر مشکلی در این آموزشگاه‌ها وجود دارد وظیفه ما نیست بلکه آن‌ها دستگاه‌های نظارتی جداگانه دارند.

مرادی در ادامه افزود: اگر گروه‌های موسیقی همچون حسین علیزاده بخواهند فضایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره موسیقی فاخر نیز گفت: موسیقی که به هویت ملی و اسلامی کمک کند و یا ترانه‌های عاشقانه‌ای که به تحکیم روابط خانواده‌ها و زن و شوهر‌ها کمک کند از نظر من موسیقی خوبی است.

وی در ادامه افزود: هرچند ما در مباحثی همچون موسیقی ملی و سنتی تولیدات زیادی نداریم و به طور مثال اگر در سال‌های دفاع مقدس اسطوره‌ای مانند آهنگران نبود ما دچار خلایی این زمینه بودیم.

مرادی با اشاره به اهمیت هنر تئا‌تر گفت: من آذرماه به رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمدم و متوجه شدم که ما حتی یک گروه تئاتری آماتور نیز نداریم و این مشکل اصلا خوب نیست و همین جا اعلام می‌کنم از گروه‌های نمایشی آماتوری که بخواهند کارشان را آغاز کنند استقبال می‌کنیم و فضا در اختیارشان می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه با سازمان صدا و سیما همکاری خوبی دارد افزود: ما به صدا و سیما به شکل خودمان کمک می‌کنیم اما بودجه زیادی نداریم و هرگز نیز به دنبال آن نبودیم که اثری را بسازیم و بعد پخش کنیم تا تنها اسممان مطرح شود زیرا معتقدم این نوع کار‌ها با استفاده از بیت المال درست نیست.

مرادی افزود: در جشنواره فیلم فجر بسیاری به سراغ ما آمدند و تقاضا کردند که ما در فیلمی که ساخته شده است مشارکت کنیم اما من قبول نکردم زیرا معتقدم کار فرهنگی این نیست که یک مدیر پولی را برای فیلمی هزینه کند که تا حالا آن را ندیده است و به نوعی این کار پول را در یک گودال ریختن است.

وی همچنین گفت: ما در تولید رمان، فیلم، فیلمنامه، داستان کوتاه دستمان را برای همکاری دراز می‌کنیم زیرا معتقدیم کار فرهنگی مانند کاشتن درخت پسته است و طول می‌کشد تا ثمر بدهد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین درباره وضعیت برگزاریجشنواره فیلم شهرگفت: برنامه‌های متعددی در سال‌های گذشته به خاطر کمبود بودجه تعطیل شده است اما امسال ما توانستیم ۴۰ درصد بودجه را افزایش دهیم و اگر منابع جشنواره فیلم شهر تامین شود آن را برگزار می‌کنیم.

مردای دربازه نقش زنان در جامعه گفت: متاسفانه بعضی از نقش‌هایی که به زنان داده می‌شود ریشه در تفکرات فمنیسم دارد اما در اسلام نه تنها زن کمتر از مرد نیست بلکه بالا‌تر از مرد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز