خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عالی کشور:

سوره کوثر بیانگر حقانیت دعوت به توحید پیامبر(ص) است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۱۵

محسنی گرکانی درباره فضیلت سوره کوثر گفت: پیامبر خدا در حدیثی فرموده اند که هر کس این سوره شریفه را تلاوت کند خداوند او را از نهرهای بهشتی سیراب خواهد کرد.

رییس دیوان عالی کشور گفت، سوره کوثر اعجاز آمیز و بیانگر حقانیت دعوت به توحید پیامبر(ص) است.

به گزارش ایلنا، آیت الله «احمد محسنی گرکانی» در جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور که با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد، با قرائت سوره کوثر افزود: روی سخن در این سوره مبارکه پیغمبر اکرم(ص) است که خداوند فرموده «ای پیامبر ما به تو خیر فراوان دادیم و به تو کوثر عطا کردیم».

وی گفت: از این عبارت استنباط می شود که زخم زبان های مکرر و سخنان زشت و دردناک به رسول اکرم(ص) می زدند و با فوت فرزندان پسر حضرت رسول(ص) مثل «عبداله»، «قاسم» و «طاهر»، کفار قریش پیغمبر(ص) را با ابتر و بلا عقب بودن ملامت می کردند.

محسنی گرکانی درمورد آیه کوثر گفت: از امام صادق(ع) نقل است که کوثر نهری است در بهشت که خداوند آن را به پیغمبرش در عوض فرزندش «عبداله» که در حیات آن بزرگوار از دنیا رفت عطا کرد، و به نقل دیگر کوثر حوض کوثر است که خداوند به پیامبر(ص) عطا کرده و مومنان به هنگام ورود به بهشت از آن سیراب می شوند.

رییس دیوان عالی کشور افزود: بعضی‌ها گفته‌اند کوثر قرآن است که خداوند بر پیامبرش نازل فرموده است و خیلی ها هم کوثر را به کثرت فرزندان و ذریه، که همه آنها از نسل فاطمه زهرا(س) است تعبیر کرده اند.

محسنی گرکانی با بیان اینکه سوره کوثر زمانی به پیامبر(ص) فرود آمد که از خیر کثیر خبری نبود، گفت: این خبری بود که حکایت از آینده داشت و خبر مسرت بخشی بود؛ اعجاز آمیز و بیانگر حقانیت دعوت به توحید پیامبر(ص) بود.

رییس دیوان عالی کشور نزول این سوره را برای پیامبر(ص) تسلی دهنده عنوان کرد.

محسنی گرکانی درباره فضیلت این سوره افزود: پیامبر خدا در حدیثی فرموده اند که هر کس این سوره شریفه را تلاوت کند خداوند او را از نهرهای بهشتی سیراب خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز