خبرگزاری کار ایران

حسینی در نطق میان دستور:

فواید مذاکرات هسته‌ای بیش از هزینه‌های آن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۴۵

تعهدات دولت قبلی مخصوصا در این امر حیاتی و مبرم قابل چشم پوشی نیست و قاعدتا توسط دولت فعلی باید پیگیری شود / دستگاه دیپماسی می‌تواند با شناخت واقعی از ماهیت دشمن و تقسیم بندی منطقی آن مواضع حکیمانه تری اتخاذ کند

عضو کمیسیون عمران مجلس فواید مذاکرات هسته‌ای را بیش از هزینه‌های آن دانست و گفت: حداقل فایده آن نشان دادن صداقت نظام در تعاملات بین‌المللی و خنثی کردن تبلیغات بدخواهان است و اثبات اینکه به ملت‌های دنیا از جمله آمریکا که ما در حرف و عمل صادق هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهلول حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: حوزه انتخابیه من میانه بزرگترین شهرستان آذربایجان شرقی و دروازه شمال شرق کشور است. بخش عمده آب‌های سطحی و رودخانه‌ای در این استان جریان و از لحاظ تنوع آب و هوایی وضعیت خاصی دارد به طوری‌که ممکن است اختلاف دما حتی در فصل تابستان از نقطه‌ای به نقطه دیگر حدود ۳۵ درجه متفاوت باشد. این موضوع وضعیت بسیار متمایز را در محصولات کشاورزی و باغی و مقوله گردشگری به وجود آورده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به استحضار می‌رسانم در زمان دولت سازندگی عملیات اجرایی پروژه آزادراه زنجان - تبریز شروع شد و در دولت قبلی به بهره‌برداری رسید. این آزاد راه به موازات و جایگیزن جاده ترانزیتی شصت ساله‌ای که از شهرستان میانه عبور می‌کند شده است. متاسفانه از فاصله ۵۰ کیلومتری این شهرستان عبور می‌کند و به همین دلیل روز به روز آثار منفی خود را به میانه تحمیل می‌کند.

وی افزود: در دولت قبلی جهت جبران این نقیصه ۴ بانده کردن مسیر ۶۰ کیلومتری سرچم تا میانه مصوب گردید که بخشی از آن به کندی در حال اجراست و در خصوص مابقی مسیر یعنی میانه تا بستان‌آباد مطالعات لازم انجام پذیرفته است حال از دولت آقای روحانی به دو دلیل تقاضا داریم که دستورات لازم جهت اجرای تکمیل چهار بانده کردن کل مسیر ۱۵۰ کیلومتری سرچم، میانه و بستان‌آباد دستورات لازم مبذول شود.

حسینی تصریح کرد: تعهدات دولت قبلی مخصوصا در این امر حیاتی و مبرم قابل چشم پوشی نیست و قاعدتا توسط دولت فعلی باید پیگیری شود. از آنجایی که این خسارت در دولت سازندگی به مردم تحمیل شد از این رو برازنده ترین دولت برای جبران آن همین دولت اعتدال است. اما موضوع بعدی مسائل اقتصادی و هدفمندی یارانه‌هاست که تمامی نخبگان و عقلای جامعه به این مطلب اتفاق نظر دارند که هدفمند نبودن یارانه‌ها در گذشته ضربات مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی گفت: در دولت قبلی مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها با دو هدف اصلی یعنی جلوگیری از مصرف بی‌رویه و اجرای نسبی عدالت در پرداخت یارانه‌ها در دهک‌های پایینی عملیاتی شد و به نظر بنده علی رغم مشکلاتی که آنهم ناشی از عدم اجرای قانون بود به هدف اصلی نزدیک شدیم از این رو در حال حاضر دولت فعلی مرحله دوم را شروع کرده و ثبت نام از متقاضیان یارانه انجام شده است. لازم می‌دانم به استحضار برسانم حضور روزانه حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه بی‌هدف در بخش انرژی پرداخت می‌شود و به نظر اگر دولت تدبیر صرف نظر از محبوبیت طلبی زودگذر نسبت به مدیریت امور اقتصادی با محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی بپردازد مشکلات اقتصادی به طور معجزه آسایی حل می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای فواید زیادی داشته است ابراز کرد: فواید مذاکرات بیشتر از هزینه‌های آن می‌باشد حداقل فایده آن نشان دادن صداقت نظام در تعاملات بین المللی و خنثی کردن تبلیغات بدخواهان است و اثبات اینکه به ملت‌های دنیا از جمله آمریکا که ما در حرف و عمل صادق هستیم ما در حال آشکارسازی این واقعیت هستیم که دولت آمریکا اسیر صهیونیست‌هاست و گرفتار تر از آن است که بدون اجازه آنها بتواند قدمی در جهت منافع خود بردارد.

وی ادامه داد: دستگاه دیپماسی می‌تواند با شناخت واقعی از ماهیت دشمن و تقسیم بندی منطقی آن مواضع حکیمانه تری اتخاذ کند. به نظر دستگاه دیپلماسی که خیال می‌کند زیر سوال بردن هولوکاست برای ما مشکل ساز شده هنوز هم این مورد قابل تصور نیست. به نظر دستگاه دیپلماسی و دولت‌های مربوطه از سال ۷۰ به این طرف دچار خودمحوری و روزمرگی هستند و در مدیریت عرصه بین المللی پیشنهادات حکیمانه تر کشف نمی‌شود از این رو از دولت فعلی درخواست دارم با تدبیر عمل کند و با توجه عمیق به محدوده عزت، حکمت و مصلحت و در جای خود نرمش قهرمانانه، برتری اندیشه انقلاب را به اثبات برساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئله دیگر استفاده از ظرفیت در اصل ۱۵ قانون اساسی در حفظ و آموزش ادبیات ترک است باید توجه داشت که این زبان مانند هر زبان دیگر اگر به صورت عملی تدریس نشود دچار آسیب جدی می‌شود و حتی ممکن است از بین برود شاید هیچ زبانی بعد از عربی از فصاحت و گیرایی برخوردار نباشد این یک سرمایه ملی و فرهنگی است لذا از ریاست جمهوری می‌خواهیم در جهت عمل کردن این حق اقدام عملی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز