خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

دیدگاه جدید وزیر ارشاد درباره دادن مجوز ممیزی به ناشران، ‌صدور پروانه ساخت و تاسیس موسسات فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۳۸

وزیر ارشاد معتقد است؛ می‌توان به ناشرینی که بیش از سی سال فعالیت کردند و هیچ تخلفی نداشتند؛ مجوز داد تا بعضی از آثارشان را در شورای کتاب خودشان بررسی و منتشر کنند.

علی جنتی صبح امروز(۲ اردیبهشت) بعد از برگزاری نشست کارگروه و کمیسیون توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما امروز به دنبال آن هستیم که با و ضع قوانین درست و توجه به بخش‌هایی همچون هیات نظارت بر کتاب، تضارب آرا و آزادی فکر و اندیشه را گسترش دهیم البته در عین حال نیاز به مراقبت نیز وجود دارد تا یک رخنه فرهنگی به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی ادامه داد: هیات نظارت بر کتاب باید مراقبت بکند تا کتاب‌هایی که منتشر می‌شود بدون اشکال باشد.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه بحثممیزی که در قانون آمده برعهده وزارت ارشاد است؛ گفت: ما می‌توانیم به برخی ناشران که درطول سی سال گذشته کتاب‌های خوب و زیادی منتشر کرده‌اند اما هیچ تخلفی نداشتند؛ مجوز بدهیم که به‌جای مراجعه هر روزه به وزارت ارشاد خودشان آثارشان را در شورای بررسی کتاب بررسی و بعد منتشر کنند. حتی می‌توانیم به بعضی شخصیت‌های بر جسته که کتاب‌های خوبی منتشر کرده‌اند؛ اجازه بدهیم کتاب‌های خودشان را منتشر کنند.

جنتی با اشاره به بودجه وزارت ارشاد گفت: بودجه وزارت ارشاد مانند سایر وزارتخانه‌ها باتوجه به امکانات دولت بسته شده و این بودجه براساس درآمدها و منابع واقعی درآمدی تنظیم شده است. هرچد باتوجه به محدودیت درآمد کشور این میزان بودجه هیچ دستگاهی را راضی نمی‌کند.

وی ادامه داد: هنر ما این است که با مدیریت جهادی و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از این بودجه حداکثر استفاده را بکنیم از تمام امکانات استفاده و بهره لازم را ببریم.

وزیر ارشاد درباره حضور برخی ناشران در این نمایشگاه کتاب گفت: اگر انتشاراتی باشد که با حکم مقام قضایی اجازه فعالیت نداشته باشد؛ نمی‌تواند در نمایشگاه شرکت کند.

وی همچنین درباره صدور مجوز برای موسسات فرهنگی گفت: تلاش می‌کنیم که صدور مجوز برای این موسسات در یک دوره سی تا چهل روزه باشد البته علاقه داریم که این میزان کمتر نیز بشود اما بخشی از فرایندها در دست ما نیست.

وی درباره جشنواره شعر فجر گفت: تلاش داریم تا آنجا که امکان دارد همه سلیقه‌ها در جشنواره حضور پیدا کنند و اگر موردی منع شده باشد؛ می‌توان آنرا بررسی کرد اما سیاست ما این است که همه گروه‌ها حضور داشته باشند زیرا شعر برای ما جایگاه مهمی دارد و وزارت ارشاد نیز برای آن جایگاه والایی درنظر گرفته است

وی درباره دفاع از مجوز و صدور پروانه ساخت برای فیلم‌های سینمایی گفت: جشنواره فیلم فجر سال گذشته براساس فیلم‌های بود که پیش از این ساخته شده بود از حالا به بعد ما سعی داریم که در صدرو مجوزها دقت کنیم و فیلمنامه‌ها را با کمال دقت بخوانیم و در شورای پروانه ساخت ملاحظات لازم را بکنیم و در مرحله ساخت دقت کنیم که فیلمی که ساخته می‌شود براساس فیلمنامه باشد و وقتی فیلمی مجوز گرفت در مرحله اکراین از آن کاملادفاع و حمایت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز