خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد اعلام کرد:

افزایش ۴/۶ درصدی طلاق و کاهش ۴/۴ درصدی ازدواج / رشد ۳۳ درصدی ازدواج موقت

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۷۶

«در سال گذشته ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ مورد طلاق در کشور ثبت شد که نسبت به سال قبل ۴/۶ درصد رشد نشان می‌دهد. / مجموع ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۲ به تعداد ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ مورد بوده است که ۴/۴ درصد کاهش نسبت به سال ۹۱ داشته است.»

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام ثبت ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ مورد ازدواج در سال گذشته از افزایش ۴/۶ درصدی طلاق و کاهش ۴/۴ درصدی ازدواج در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد تویسرکانی در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ مورد طلاق در کشور ثبت شد که نسبت به سال قبل ۴/۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجموع ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۲ به تعداد ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ مورد بوده است که ۴/۴ درصد کاهش نسبت به سال ۹۱ داشته است.

وی همچنین از ثبت ۳۰۱ مورد ازدواج موقت که در دفا‌تر اسناد رسمی به ثبت رسیده است خبر داد و گفت: ثبت ازدواجهای موقت در سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱ – ۳۳ درصد رشد داشته است.

تویسرکانی همچنین صراحتاً اعلام کرد هیچ دفتر خانه رسمی حق ثبت ازدواج زیر سن ۱۵ سال را ندارد ودر صورتی که مشاهده شود با آن برخورد قاطع می‌کنیم. تا کنون موردی در این زمینه که پائین‌تر از سن قانونی ازدواج به ثبت برسد را سراغ ندارم.

وی افزود: بیشترین کاهش ازدواج در یزد با ۱۶/۷ درصد به ثبت رسیده است و کمترین کاهش در خراسان جنوبی با ۲/۸ درصد بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تهران با کاهش ۳/۱ درصدی ازدواج مواجه بوده است.

تویسرکانی درباره طلاق نیز گفت: مجموع طلاق‌ها در سال ۹۲ به تعداد ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ مورد بوده که ۴/۶ درصد رشد داشته در مقایسه با سال ۹۱.

وی افزود: بیشترین رشد طلاق در بوشهر با رشد ۱۵/۶ درصد و کمترین میزان طلاق در فارس با کاهش ۱۵/۳ درصدی رخ داده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: افزایش طلاق در استان تهران از میانگین کشوری که ۴.۴ بوده کمتر است و ۱/۸ درصد افزایش داشته است.

وی درباره علل وقوع طلاق نیز گفت: بیشترین دلیل طلاق دخالت خانواده‌ها، عدم تحقق شروط ضمن عقد، اعتیاد و فقر مالی برآورد شده است.

او افزود: اسناد مالکیت برای موسسات دولتی و وزارتخانه‌ها ۴۵ هزار و ۵۵ سند بوده است که ۱۷ هزار و ۳۸ سند هم برای نهادهای عمومی صادر شده است.

وی افزود: این در حالی است که در سال ۹۲ به میزان ۷ هزار و ۸۵۷ سند برای شرکت‌های دولتی به چاپ رسیده است.

تویسرکانی گفت: در سال ۹۲ در مجموع ۲۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۲۴۹ سند از سوی دفا‌تر اسناد رسمی صادر شد که بیشترین اسناد صادره مربوط به وکالت نامه بوده ۳۱ درصد است.

وی در ادامه از رشد ۲۸۱ درصدی ارائه خدمات الکترونیک در سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲ میلیون و پانصد و نود و پنج هزار و هفتصد و بیست و هشت برای مردن صادر شد که بخشی از این موارد مربوط به شرکت‌ها و سازمانهای دولتی بود.

وی با بیان اینکه صدور اسناد مانع از پدیده زمین خواری می‌شود افزود: از مجموع اسناد صادر شده ۴۵ هزار و ۵۵ سند مربوط به سازمانهای دولتی؛ ۱۷ هزار و سی و هشت سند برای نهادهای عمومی، هفت هزار و هشتصد و پنحاه و هفت سند برای شرکتهای دولتی صادر شده است بقیه اسناد نیز برای اشخاص عادی بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد در باره صدور اسناد در سال گذشته نیز گفت: در محموع بیست و میلیون ششصد و شانزده هزار و دویست و چهل و نه سند در دفا‌تر رسمی صادر شده است.

همچنین بیشترین اسناد صادر شده با ۳۱ درصد مربوط به صدور و کالت نامه و بعد از آن ۸/۱۱درصد مربوط به اسناد سعی منقول بوده است.

به گفته تویسرکانی استان تهران با ۲۳ درصد اسناد تنظیمی در کشور در راس تمامی استان‌ها در سال گذشته قرار گرفت و استان اصفهان با ۷ در صد در رتبه دوم جای گرفت.

تویسرکانی همچنین از افزایش دو درصدی مجموع شرکت‌ها در سا گذشته خبر داد و گفت: ثبت شرکتهای تجاری ۱۲ درصد رشد داشته‌اند اما متاسفانه شرکتهای تعاونی ۳۵درصد کاهش در ثبت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به افزایش اختراعات در سال ۹۲ گفت: در بحثثبت علائم تجاری نیز کاهش ۱۰ درصدی را به نسبت سال ۹۱ داشتیم اّا در بخش ثبت علائم تجاری بین المللی ۱۳ درصد رشد به ثبت رسیده است. همچنین ثبت طرحهای صنعتی ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی در باره وصول مطالبات معوق بانک‌ها نیز گفت: سال گذشته ۳۲ هزار ۵۵۵ میلیارد ریال از معوقات بانکی وصول شد که در مقایسه با سال ۹۱ - ۱۸ در صد رشد است.

تویسرکانی در پایان گفت: در سال جاری تبدیل باقی مانده دفترچه‌ای اسناد به ماشینی و مکانیزه با جدیت تمام پیگیری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز