خبرگزاری کار ایران

کرد زنگنه در گفتگو با ایلنا:

نرخ بالای سود بانکی تولید را از بین برد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۶۰

هم اکنون یک تولیدکننده باید ۵۰ درصد سود کند تا بتواند سود ۲۷ تا ۳۰ درصدی بانک ها را بپردازد. تورم و سود بانکی مکمل یکدیگرند و زمانی که تورم کاهش می یابد مسلما نرخ سود بانکی نیز باید کاسته شود.

رییس اسبق سازمان خصوصی سازی گفت: نرخ بالای سود بانکی تولید را از بین برد.

غلامرضا کرد زنگنه، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تصمیم دولت در کاهش نرخ سود بانکی اظهار داشت: تورم و سود بانکی مکمل یکدیگرند و زمانی که تورم کاهش می یابد مسلما نرخ سود بانکی نیز باید کاسته شود.

وی افزود: اگرهم تاکنون نرخ سود بانکی بالا بوده بدلیل افزایش نرخ تورم در جامعه بود، متاسفانه با افزایش نرخ سود بانکی شاهد فروش کارخانجات و کارگاهها و هدایت نقدینگی به سمت بانکها بودیم چرا که دیگر مشکلاتی نظیر پرداخت دستمزد و مالیات و سایر مسائل مربوط به تولید برای افراد وجود نداشت و این موضوع بسیار نگران کننده بود.

کرد زنگنه تصریح کرد: هم اکنون یک تولیدکننده باید ۵۰ درصد سود کند تا بتواند سود ۲۷ تا ۳۰ درصدی بانک ها را بپردازد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش نرخ سود بانکها نقدینگی به سمت مسکن، بورس و طلا و ارز سرازیر نخواهد شد خاطر نشان کرد: این موضوعات بهانه بانکهاست و به نوعی مردم را می ترساندند تا سود بانکها را افزایش دهند.

رییس اسبق سازمان خصوصی سازی در خاتمه گفت: ضرورت دارد تا در صورت خروج نقدینگی از بانکها دولت بتواند آن را به سمت تولید هدایت کند تا شاهد دلال بازی در بازار نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز