خبرگزاری کار ایران

تحلیل غرضی از مخالفت آمریکا با پذیرش ابوطالبی

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۵۷

قدرت سیاسی ایران باید بتواند با اقتدار این پدیده را دنبال کند و اجازه ندهد که بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان معامله بر سر ایران انجام شود.

سیدمحمد غرضی ایران در یادداشتی به بررسی علت مخالفت آمریکا با صدور ویزا برای حمید ابوطالبی - گزینه دولت برای نمایندگی ایران در سازمان ملل پرداخت.

به گزارش ایلنا، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

«نقش ایران در اختلاف داخلی آمریکا انکارناپذیر است. در جریان ممنوع الورود شدن حمید ابوطالبی به واشنگتن، جمهوری خواهان موقعیتی پیدا کردند تا مساله گروگان‌گیری گذشته را با تحریک جامعه آمریکا به مساله روز تبدیل کنند و در این میان ابوطالبی که نقش پر رنگی در ماجرای سفارت آمریکا نداشته است را به چالشی برای اوباما تبدیل کرده‌اند.

منافقانی که قبل از انقلاب تعدادی آمریکایی را کشته بودند، امروز تحت حمایت اوباما و جمهوری خواهان زندگی جدیدی را در آمریکا آغاز کرده‌اند و مانع ورود یک مترجم می‌شوند. این بدان معناست که جمهوری خواهان برای انتقام از دموکرات‌ها در مجلس سنا و مجلس نمایندگان، اوباما را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند تا احساسات ضد ایرانی آمریکایی‌ها را به نفع جمهوری خواهان جنگ‌طلب مصادره کنند.

به‌راستی چرا اوباما دوباره تسلیم می‌شود؟ ساده است؛ آن‌ها می‌دانند که ایران توانایی مطرح کردن مساله را در سازمان ملل دارد و احقاق حق از این سازمان جزئی از مطالبه ایران خواهد بود. به بیان دیگر ایران می‌تواند بین دو جناح رقیب در آمریکا به عنوان محلل عمل کند. هر اتفاقی که بیفتد به نفع ایران است چرا که می‌تواند به عنوان داور ثالثجناح‌ها را در آمریکا مقابل هم قرار دهد و از این قبیل موارد در آینده هم بسیار اتفاق خواهد افتاد.

قدرت سیاسی ایران باید بتواند با اقتدار این پدیده را دنبال کند و اجازه ندهد که بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان معامله بر سر ایران انجام شود. نباید بگذاریم ایران را از گود زورآزمایی بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها خارج کنند.

ایران تنها قدرتی است که در معادلات درونی آمریکا سهیم است. پس باید سهم خود را حفظ کن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز