خبرگزاری کار ایران

از سوی فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت:

اعلام برنامه های هفته کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۳۷

«تبلیغات محیطی در معابر عمومی و مناطق کارگری، ‌نام گذاری میادین، بوستان‌ها، ‌مراکز درمانی و آموزشی با عنوان‌های کار، ‌کارگر، ‌تلاش، شهدای کارگر، به صدا در آوردن زنگ کاردرمدارس، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کارگران نمونه به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های محور فرهنگی و تبلیغی هفته کارگر اعلام شد.»

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی امروز در جمع خبرنگاران مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته کارگر را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، ‌محمد رضا موالی زاده، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی با اشاره به نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش کارگران در مورد نام سال جدید – اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی – و همچنین سیاست‌های دولت یازدهم درجهت کاهش مشکلات معیشتی کارگران و ارتقاء منزلت اجتماعی آن‌ها را سه مولفه کلی گرامیداشت هفته کارگر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ستادی برای بزرگداشت هفته کارگر تشکیل شده است به تشریح برنامه‌های روزانه در این هفته پرداخت و گفت: ‌جمعه ۵ اردیبهشت با عنوان کارگر، امام، شهدا و معنویت نام گذاری شده و در این روز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نماز جمعه حضور خواهد داشت و همچنین جامعه کارگری با آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید میثاق می‌کنند.

موالی‌زاده در ادامه گفت: ‌ روز دوم این هفته به عنوان کارگر، ‌سلامت، ‌رفاه و تامین اجتماعی نام گذاری شده است که در این روز گردهمایی بزرگی از سیاستگذاران حوزه سلامت، ‌کار و تولید برگزار می‌شود و از خدمت گذاران حوزه سلامت کاری تقدیر خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در تشریح برنامه‌های روز سوم هفته کارگر گفت: ‌این روز با عنوان کارگر، ‌جوانان و خانواده نامگذاری شده است و در این روز بازدید وزیر و معاون رئیس جمهور در امور زنان از کارگاه مهارت آموزی و کارآفرینی زنان و مراسم تجلیل از زنان کارگر در برنامه قرار دارد.

موالی‌زاده گفت: عنوان روز چهارم ‌کارگر، ‌فرهنگ، ‌کرامت و نشاط اجتماعی است که در این روز مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد.

وی نام روز پنجم را کارگر، بسیج، ‌تشکل‌ها و پیشکسوتان اعلام کرد و از برگزاری مراسم بسیج کارگری درآن روز خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: ‌در روز ششم که روز کارگر، ولایت، عزم ملی و مدیریت جهادی نام دارد، مدیران وزارتخانه در مورد مدیریت جهادی، تعمق سه جانبه گرایی و تلاش جمعی برای اقتصاد مقاومتی با هم به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

موالی‌زاده افزود: ‌ روز آخر این هفته که روز جهانی کارگر نیز هست به عنوان کارگر، ‌کارآفرینی، تعاون و اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است که در این روز جشن بزرگ کارگری و تجلیل از کارگران نمونه برگزار می‌شود.

وی افزود: بنا داریم در هفته کارگر امسال از ۳۰ نفر از کارگران، تلاشگران و واحد‌های نمونه تقدیر به عمل آوریم و به همین منظور بیست‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه‌های کار را برگزار خواهیم کرد.

موالی‌زاده ادامه داد: در جشنواره امسال تعداد ۹ کارگر نمونه، ۱۲ گروه کار نمونه، شش تلاشگر نمونه و سه واحد نمونه به عنوان ۳۰ کارگر، تلاشگر و واحد نمونه معرفی و انتخاب شدند.

به گفتهٔ معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابتکار و خلاقیت، نوآوری، اصلاح فرآیند تولید، داشتن روحیه تعاون و همکاری، بهره‌وری، ارتقاء سطح تحصیلی و وضعیت شغلی در محیط کار و ایجاد امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی – درمانی از جمله شاخص‌های مورد نظر در انتخاب کارگران، تلاشگران و واحد‌های نمونه بوده است.

موالی‌زاده افزود: ‌خوشبختانه هدایای کارگران نمونه سال گذشته که در دولت قبل وعده آن داده و هنوز محقق نشده بود، ‌امسال آماده تحویل است و برای کارگران نمونه امسال نیز جوایز ارزنده‌ای درنظرداریم.

وی تبلیغات محیطی در معابر عمومی و مناطق کارگری، ‌نام گذاری میادین، بوستان‌ها، ‌مراکز درمانی و آموزشی با عنوان‌های کار، ‌کارگر، ‌تلاش، شهدای کارگر، به صدا در آوردن زنگ کاردرمدارس، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، آذین بندی ساختمان‌های سازمان‌های تابعه در استان‌ها و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کارگران نمونه را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های محورفرهنگی و تبلیغی هفته کارگر اعلام کرد.

موالی‌زاده ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی نظیرگفت‌و‌گو با هنرمندان، ورزشکاران‌، اندیشمندان و چهره‌های موجه علمی، فرهنگی استانی درخصوص جایگاه کارگران وپخش آن از رسانه‌ها ازجمله برنامه‌های رسانه‌ای ما در این هفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، ‌کارورفاه اجتماعی گفت: ‌تجلیل از کارگران جانباز و ایثارگر تقدیر از خانواده‌های شهدای کارگر و غبارروبی از مزارشهدای کارگر از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به نقش ورزش در احیای روحیه نشاط و همکاری در کارگران ادامه داد: ‌ کارگران درامور ورزشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند بنابراین برگزاری رقابت‌های استانی، ‌پیاده روی‌های خانوادگی کارگران، ‌ تقدیر از پیشکسوتان کارگر در عرصه‌های ورزشی و پخش برنامه‌های آن از صدا و سیما نیز در این برنامه‌ها گنجانده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد: ‌ برگزاری محافل انس با قرآن، ‌شب شعر کارگری با همکاری واحدهای تولیدی وصنعتی، دیدار با شخصیت‌های استانی، ‌خانواده‌های کارگران نمونه و حضور چهره‌های شاخص استانی در واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

موالی‌زاده از تخفیف اهدای بن سینمایی به کارگران با تخفیف ۵۰ درصد با همکاری سازمان سینمایی کشور خبر داد و افزود: ‌ برای استفاده کارگران از امکانات رفاهی و تفریحی هماهنگی‌های لازم با استانداری‌ها، ‌دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز