خبرگزاری کار ایران

آمریکا مسئولیت اقدام‌های دست‌نشانده‌های خود در کی‌یف را بر عهده بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۱۴

لاوروف با تاکید بر این‌که آمریکا باید مسئولیت اقدام‌های حاکمان جدید اوکراین را بر عهده بگیرد، گفت که تمامی تلاش‌ها برای منزوی کردن مسکو محکوم به شکست است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا باید در عوض تعیین ضرب‌الاجل برای مسکو، مسئولیت اقدام‌های افرادی که در اوکراین روی کار آورده است را به عهده بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، لاوروف با تاکید بر این‌که آمریکا باید مسئولیت اقدام‌های حاکمان جدید اوکراین را بر عهده بگیرد، گفت که تمامی تلاش‌ها برای منزوی کردن مسکو محکوم به شکست است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی در شرق اوکراین، گفت که مقام‌های ‌کی‌یف نمی‌خواهند یا شاید نمی‌توانند افراط‌گرایانی که اوضاع این کشور را تحت تسلط خود دارند، کنترل کنند.

لاوروف همچنین گفت که مقام‌های کی‌یف همچنان از اجرای اصلاحات قانون اساسی طفره می‌روند.

وی افزود: «چرا آن‌ها صحبت کردن درباره لزوم اصلاحات قانون اساسی را تا این حد به تاخیر انداخته‌اند، چرا آن‌ها از اجرای این روند طفره می‌روند.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که دولت جدید اوکراین که به دنبال کودتا روی کار آمده است، از مفاد توافق نشست ژنو که در تاریح ۱۷ آوریل برگزار شد، تخطی کرده است.

وی تاکید کرد که مقام‌های کی‌یف هیچ اقدامی برای مقابله با بحران عمیق این کشور انجام ندادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز