خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به مطالبات معوقه صورت گرفت:

تجمع کارگران آبفای اهواز مقابل اداره کل بازرسی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۱۰

صبح امروز بیش از۱۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری اداره آب وفاضلاب اهوازدر اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود در مقابل ساختمان سازمان بازرسی استان خوزستان واقع در اهوازتجمع کردند.

صبح امروز بیش از۱۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری اداره آب وفاضلاب اهوازدر اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود در مقابل اداره کل بازرسی استان خوزستان واقع در اهوازتجمع کردند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: بیش از ۱۰۰کارگر ازمجموع ۳۰۰ کارگر شرکت آب وفاضلاب اهواز که به صورت قراردادی به عنوان موتورچی و پمپ چی آب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند در اعتراض به عدم دریافت حدود ۶ ماه از معوقات حقوقیشان که مربوط به سال گذشته(۹۲) وسال جاری است دست به تجمع زدند.

او در ادامه افزود: این ۳۰۰ کارگر دارای سوابق کاری ۴تا ۱۵ساله هستند که در ماه‌های آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند سال گذشته وفروردین سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگر شاغل در اداره آب وفاضلاب اهواز حق بیمه این کارگران نیز از بهمن ماه سال گذشته به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

او با بیان اینکه این کارگران تا ۱۵ بهمن ماه سال ۹۲ زیر نظر شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک» فعالیت داشته‌اند افزود: بعد از خارج شدن شرکت پیمانکاری سولار از شرکت آب و فاضلاب این کارگران زیر نظر شرکت پیمانکاری جدیدی بنام «اسکله ساز» فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه هیچ کدام از کارفرمایان این دو شرکت پیمانکاری پرداخت معوقات حقوقی کارگران اداره آبو فاضلاب اهواز را بر عهده نمی‌گیرند، گفت: یمانکار جدید(شرکت اسکله ساز) بعد از برنده شدن در مناقصه اداره آب وفاضلاب با مشاهده مشکلات موجود ومطالبات معوقه کارگران، هنوز تصمیم قطعی برای ادامه همکاری با آبفای اهواز نگرفته است به همین از عقد قرار داد با کارگران در سه ماهه گذشته خود داری کرده است.

او گفت: امروز اداره کل بازرسی استان خوزستان بعد از اطلاع از خواسته‌های کارگران قراردادی شرکت آب وفاضلاب اهواز، با مدیر بهره برداری و مدیر بازرسی آبفای اهواز و نمایندگان کارگران جلسه‌ای را تشکیل داده است.

او گفت: در این صورت جلسه‌ای که در این نشست برگزار شد، پیمانکار سابق شرکت آبفای اهواز(سولار مکانیک) موظف به پرداخت معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران حداکثر تا پایان هفته آینده شده است.

او در خاتمه با بیان اینکه نظارتی بر کار شرکتهای پیمانکاری نیست تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان اداره فاضلاب استان خوزستان در سال جدید نظارت خود را بر شرکتهای پیمانکاری و نحوه فعالیتشان بیشتر کنند.

لازم به ذکر است، تجمع کارگران قرار دادی آب وفاضلاب اهواز در حالی صبح امروز مقابل ساختمان اداره بازرسی استان خوزستان انجام شده است که روابط عمومی ابفای اهواز از تجمع امروز کارگران قرار دادی این شرکت اظهار بی‌اطلاعی کرد.

کارگران مطمئن باشند مطالباتشان را می‌گیریم

در همین زمینه آقای «خدا کرمی»، رئیس بازرسی آبفای اهواز با تایید تجمع کارگران قرار دادی این شرکت، دلیل به تعویق افتادن حقوق کارگران را بی‌توجه‌ای شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک» به حقوق قانونی کارگران دانست.

او گفت: شرکت سولار مکانیک به دلیل آنکه به نیروی کار خود توجه‌ای نمی‌کرد از سوی اداره آبفای اهواز کنار گذاشته شده و هنوزآبفا با کارفرمای وی تسویه حساب نکرده است.

او با بیان اینکه پی گیر دریافت مطالبات کارگران قرار دادی زیر مجموعه آبفای اهواز هستیم اظهار داشت: همه کارگران این مجموعه مطمن باشند که مطالباتشان را دریافت می‌کنند.

اودر ادامه با اشاره به اینکه با تغییر پیمانکار، شرکت اسکله ساز هنوز فعالیت خود را در مجموعه آبفا آغاز نکرده است، افزود: امید واریم این شرکت پیمانکاری با عقد قرار داد با کارگران، هر چه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز