خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

باید برای رفع صفات سختی و زیان‌آوری مشاغل برنامه ریزی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۶۵

باید برای رفع ویژگی‌های سختی و زیان‌آوری مشاغل برنامه‌ریزی شود / ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از قوانین و مزایای مقرر مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کرده‌اند و ۱۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان نیز متقاضی استفاده از این مزایا هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، اشتغال کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور را منجر به بروز مشکلات و صدمات جسمی و روحی و کاهش توانمندی آنان عنوان کرد و گفت: باید برای رفع ویژگی‌های سختی و زیان‌آوری مشاغل برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، «سیدتقی نوربخش» در جمع اعضای کمیته‌های مشترک سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از قوانین و مزایای مقرر مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کرده‌اند و ۱۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان نیز متقاضی استفاده از این مزایا هستند.

نوربخش رفع صفات سختی و زیان‌آوری مشاغل را نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و همچنین گفتمان‌سازی و کار فرهنگی دانست و ادامه داد: موضوع دیگری که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد تأمین منابع مربوط به بهره‌مندی کارگران از مزایای مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی حذف فعالیت‌های مربوط به بهداشت حرفه‌ای در تأمین‌اجتماعی طی سال‌های گذشته را از اقدامات غیرقابل توجیه عنوان کرد و اظهار داشت: براساس سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری موضوع بهداشت و پیشگیری یکی از راهبردهای نظام سلامت است و در تأمین‌اجتماعی نیز جا دارد که در این رابطه اقدامات مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تداوم و گسترش فعالیت کمیته‌های مشترک این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را زمینه‌ساز هماهنگی و همراهی هرچه بیشتر بین این مجموعه خدمت‌رسان دانست.

سیدحسن هفده تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه از تداوم فعالیت کمیته‌های مشترک استقبال کرد و گفت: جلسه اعضای کمیته‌ها با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

وی حمایت از دستاورد‌ها و پیگیری مسائل مطرح شده در کمیته‌های مشترک را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: همراهی و هماهنگی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی منجر به دسترسی به اطلاعات بهتر و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به جامعه شود.

در این جلسه نمایندگان کمیته‌های بیمه بیکاری، آموزش فنی و حرفه‌ای، مشاغل سخت و زیان‌آور، حوادثناشی از کار و ماده ۱۴۸ قانون کار گزارشی از جلسات برگزار شده این کمیته‌ها ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز