خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در قم:

در مقابل پیشکسوتان انقلاب مدیون هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۵۲

در زمانی که مرحوم حاج احمد آقا زنده بودند، هر‌گاه از بنده برای سخنرانی دعوت می‌کردند بدون چون و چرا می‌پذیرفتم وامروز نیز هر‌گاه خلف صالح ایشان حاج سید حسن خمینی بگویند بی‌درنگ در آن مجلس حاضر می‌شوم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا به نتیجه رسیده‌اند که با این ملت نمی‌توان درافتاد و به همین دلیل امروز بیش از آنکه ما به دنبال مذاکره باشیم آن‌ها به دنبال مذاکره هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری یکشنبه شب در جشن میلاد حضرت زهرا(س) و سالروز تولد امام خمینی(ره) که با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: تقدیر و مصلحت خداوند در این بود که پیامبر اسلام فرزند ذکوری نداشته باشد و اگرچه به خاطر همین موضوع دوستان پیامبر زخم زبانهای از مخالفان اسلام دیدند، اما خداوندبه جای فرزندان ذکور کوثری را به او بخشید که منبع فیض کثیر است‌ و هر‌چه می‌جوشد تمام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مکتب رسول خدا را فرزندان فاطمه(س) نشر دادند، گفت: بقای پیامبر به بقای دین اوست واگر امروز دین پیامبر باقی مانده است از دامن حضرت فاطمه زهرا است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حضرت فاطمه(ص) با مبارزات و افشاگری‌هایش در دوران کوتاه حیات خود پس از رحلت پیامبر بسیار اثر گذار بود؛ برای مثال در خطبه فدکیه هیچ اظهار عجز و ناتوانی از سوی حضرت زهرا مشاهده نمی‌شود و هیچ‌گاه ایشان نگفتند که شما ‌زندگی مادی ما را دچار خدشه کردید، ‌بلکه ایشان مهاجرین و انصار را به کمک می‌طلبند‌ و می‌گویند، چرا زمانی که هنوز آب غسل پیامبر خشک نشده است در صدد از بین بردن احکام خداوند هستید؟ امروز با گرفتن فدک قانون ارثرا زیر پا گذاشتند و قطعا فردا احکام دیگر خدا را زیر پا خواهند گذاشت.

ناطق نوری افزود: فاطمه است که باید از دین پدرش و احکام خداوند دفاع کند و این چشمه جوشان نمی‌گذارد احکام خدا فراموش شود.

وی ادامه داد: فرزندان فاطمه نیز هر‌یک به شیوه‌ای در پاسداری از دین خداوند کوشیدند وهنوز که هنوز است حرکات این کوثر و خیر کثیر باقی مانده است، تا اینکه انشاء الله به ظهور حضرت مهدی(عج) برسیم.

ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر‌نشان کرد: گاهی به به من می‌گویند تو چرا منبر و سخنرانی خود را تعطیل ویا حداقل کم کرده‌ای؟ امّا برای سخنرانی مراسم ترحیم افرادی چون مرحوم عسگر اولادی و مرحوم حاج ابوالفضل حیدری حاضر می‌شوی؟ این‌ها پیشکسوتان مبارزه و انقلابند وسالهای سال را برای تحقق انقلاب در زندان سپری کرده‌اند بنده در مقابل پیش کسوتان انقلاب خود را خاضع و مدیون می‌دانم چرا که آن‌ها ز‌حمت این کشور را کشیده‌اند در راس تمام آن‌ها خود را مدیون امام راحل می‌دانم.

وی افزود: بنده اگر در جایی صحبت نکنم به احترام نام امام در هر جلسه‌ای حاضر می‌شوم؛ در زمانی که مرحوم حاج احمد آقا زنده بودند، هر‌گاه از بنده برای سخنرانی دعوت می‌کردند بدون چون و چرا می‌پذیرفتم وامروز نیز هر‌گاه خلف صادق ایشان حاج سید حسن خمینی بگویند بی‌درنگ در آن مجلس حاضر می‌شوم.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام به هم زمانی سالروز میلاد حضرت زهرا و سالروز تولد امام خمینی اشاره کرد و گفت: مشیت خداوند خیلی زیبا در این امر تعلق گرفته است؛ که یکی از اولاد فاطمه که خود او را می‌توان کوثر دیگری نامید در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) به دنیا بیاید.

وی افزود: امام خمینی چشمه جوشانی در تاریخ ماست که اگر مجاهدت‌ها و تلاشهای ایشان نبود امروز به این در جه از عزت نمی‌رسید.

آیت الله ناطق نوری با تاکید بر اینکه تاریخ امام خمینی دائماً باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، ‌ گفت: اولین کار امام در آغاز راه مبارزه، انسجام بخشیدن به حوزه و‌ روحانیتی بود، که به صورت پراکنده فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند و پس از آن کلاسهای خود را در قالب درس اخلاق شروع کرد، تا اینکه رفته‌رفته ا‌قدامات خود را شدت بخشید.

وی با تشریح مبارزات سیاسی امام در سالهای رژیم شاهنشاهی خاطر نشان کرد: پس از اولین مرتبه‌ای که امام خمینی دستگیر و آزاد می‌شود، رژیم شاه فکر می‌کند، که امام ترسیده و دست از اقدامات خود بر می‌دارد، امّا امام خمینی در یک سخنرانی پس از آزاد شدن به صراحت می‌گوید مرا ازاد کردی اما اشتباه کردی خیال کردی که من فریاد نمی‌زنم، امّا ساکت نخواهم بود.

وی اضافه کرد: رمز موفقیت امام در مراحل مختلف جنبش این بود که فقط برای خدا فکر می‌کرد و برای خدا فریاد می‌زد.

عضو مجمع تشخیص نظام با اشار ه به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان اسلام ۳۵ سال علیه نظا‌م جمهوری اسلامی دست به اقداماتی زدند، امّا امروز پای میز مذاکره نشستند تحلیل شخصی من از مذاکرات اخیر ایران با گروه ۱ + ۵ این است که آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که پس از ۳۵ سال فشار آوردن به نظام جمهوری اسلامی این نظام و مردم همچنان سر پا بوده و حکومتشا ن پا بر جاست؛ آن‌ها به نتیجه رسیده‌اند که با این ملت نمی‌توان درافتاد و به همین دلیل امروز بیش از آنکه ما به دنبال مذاکره باشیم آن‌ها به دنبال مذاکره هستند.

آیت الله ناطق نوری در پایان گفت: تا زمانی که امام خمینی زنده بود انقلاب اسلامی با تدابیر ایشان پیش می‌رفت و ایشان برای انتخاب رهبر بعد از خود خیلی هوشمندانه خط را به جامعه دادند که چه کسی برای رهبری مناسب است؛ حاج احمد آقای خمینی تعریف می‌کردند که یک بار به امام خمینی عرض کردم که تیپ آقا خامنه‌ای برای ریاست جمهوری بسیار زیبنده است که امام(ره) در پاسخ می‌گویند: نه تنها برای ریاست جمهوری که برای رهبری خوب است.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا ونعمت وجود ولایت، نظام اسلامی خیلی هوشمندانه روی پای خود ایستاده است، و این‌ها همه به خاطر آن کوثر عزیزی است که این انقلاب پایه گذاری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز