خبرگزاری کار ایران

معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی

مراسم هفته کارگر را متفاوت تر از قبل برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۳۱

معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در تشریح برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۳ گفت: امسال مراسم روز جهانی کارگر را بطور منسجم و باشکوه‌تر از همیشه برگزار خواهیم کرد.

معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در تشریح برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۳ گفت: امسال مراسم روز جهانی کارگر را بطور منسجم و باشکوه‌تر از همیشه برگزار خواهیم کرد.

«موالی‌زاده» در نشست خبری که صبح امروزبه مناسبت آغاز هفته کارگر در سالن کنفرانسهای وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزار شد، تصریح کرد: امسال قصد داریم تا هفته کارگررا متفاوت‌تر از سالهای گذشته برگزار می‌کنیم.

وی بابیان اینکه درهمین رابطه از اواخر سال گذشته ستادهای استانی و کشوری رابطه با بررسی محور‌ها و برنامه‌های هفته کارگر تشکیل جلسه داده‌اند، گفت: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی امسال در سطوح ملی و استانی با هماهنگی نهادهای کارگری وسایر مسئولان ذیربط اقدام به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته کارگر کرده است.

او در ادامه افزود: برنامه‌های روز کارگر در چند بخش از جمله امور فرهنگی و تبلیغی شامل تبلیغات محیطی، به صدا در آوردن زنگ کارگر در مدارس، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و امور رسانه‌ای تشکیل شده است.

وی تجلیل از شهدا و ایثارگران جامعه کارگری و برگزاری رقابتهای ورزشی کارگران و تقدیر از پیش کسوتان ورزش کارگری را از دیگر برنامه‌های هفته کارگر در سال جاری برشمرد و گفت: مقرر شده است که امسال برنامه‌های هفته کارگر در ۳ محور انجام شود که ایمن محور‌ها عبارتند از نقش برجسته کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش کارگران در تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و سیاستهای دولت برای حل مشکلات معیشتی کارگران است.

وی با اشاره به عناوین روزهای هفته کارگر اشاره کرد: کارگران در روز جمعه برای تجدید پیمان با امام و شهدا در مرقد امام خمینی حاضر خواهند شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران این هفته خواهد بود.
مولی‌زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال به ۳۰ نفر از کارگران و گروه‌های کاری نمونه در هفته کارگر تقدیر می‌شوند و جوایز ارزنده‌ای نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

او در این خصوص اضافه کرد: همچنین هدایای کارگران نمونه‌ای که در سال گذشته به آن‌ها داده نشده، به زودی تقدیم آن‌ها خواهد شد.

وی در مورد شاخصه‌های انتخاب کارگر نمونه، گفت: ابتکار و خلاقیت، اصلاح فرایند تولید و نوآوری از جمله این شاخصه‌ها است و اگر از تعداد کمی از کارگران تجلیل می‌کنیم به معنای این نیست که سایر آن‌ها شایسته تجلیل نیستند.

موالی‌زاده در مورد: امکانات رفاهی کارگران که برای هفته کارگر در نظر گرفته شده است، گفت: توزیع بن سینمایی در میان کارگران از جمله این برنامه‌هاست و در این رابطه کارفرمایان باید به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان مراجعه کرده و با ارائه لیست کارگران، این بن‌ها را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات معیشتی کارگران دریغ نمی‌کند، گفت: موضوع کار شایسته در برنامه پنجم توسعه ذکر شده و ۳ جانبه‌گرایی می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

وی ادامه داد: کار شایسته یک پروژه نیست، بلکه گام نهادن در مسیری است که شرایط کار را به خوبی سامان بدهد و رابطه بین کارگر و کارفرما را نزدیک‌تر کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اعطای سهام عدالت به کارگران گفت: سهام ترجیحی به صورت مستمر به کارگران داده می‌شود و ۶میلیون و۵۰۰ هزار نفر از کارگران فصلی و ساختمانی مشمول دریافت سهام عدالت به جز استان تهران با مراجعه به تعاونی‌های سهام عدالت استانی می‌توانند آن را دریافت کنند البته دعوتنامه‌های سهام عدالت استان تهران به زودی تکمیل می‌شود.

مولی‌زاده در خاتمه به تشریح برنامه‌های هفته کارگر، به همکاری و هماهنگی دستگاهای اجرایی بر اجرای خوب مراسم روز کارگرتاکید کرد.

وی با یادآوری اینکه هفته کارگر از روز پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: براساس تصمیم ستاد بزرگداشت هفته کارگر روزهای این هفته به ترتیب با عناوین «کارگر، امام، شهدا و معنویت»، «کارگر، سلامت، رفاه و تامین اجتماعی»، «کارگر، جوانان، زنان و خانواده»، «کارگر، فرهنگ، کرامت و نشاط اجتماعی»، «کارگر، بسیج، تشکل‌ها و پیشکسوتان»، «کارگر، ولایت، عزم ملی و مدیریت جهادی»، «کارگر، کارآفرینی، تعاون و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز