خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بیماریهای خاص وزارت بهداشت:

تا جایی که اطلاع داریم دیالیز رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۳۰

«مهم‌ترین اقدامی که در خصوص نارسایی کلیوی انجام می‌شود، دیالیز است و خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، دیالیز کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود و تمام خدماتی که مردم برای دیالیز دریافت می‌کنند، رایگان است و پولی پرداخت نمی‌کنند.»

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع ۹۰ دستگاه همودیالیز جدید در بیمارستان‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «کتایون نجفی زاده» افزود: پیش از سال جدید با حضور وزیر بهداشت مراکز درمانی استان زنجان به ۱۴۸ دستگاه دیالیز مجهز شد و ۲۰۰ دستگاه دیگر در حال خریداری است.

وی گفت: مهم‌ترین اقدامی که در خصوص نارسایی کلیوی انجام می‌شود، دیالیز است و خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، دیالیز کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود و تمام خدماتی که مردم برای دیالیز دریافت می‌کنند، رایگان است و پولی پرداخت نمی‌کنند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: هیچ مرکز دیالیزی به هیچ عنوان اجازه ندارد از بیماران پول دریافت کند و تا جایی که ما اطلاع داریم پولی هم دریافت نمی‌شود.

نجفی‌زاده اضافه کرد: مراکز درمانی کشور به حدود ۵۰۰ دستگاه دیالیز جدید نیاز دارند و حدود ۷۰۰ دستگاه دیالیز قدیمی است که به تدریج دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده و جایگزین می‌شود.

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: دستگاه‌های همودیالیز به تدریج در حال خریداری است اما برای اینکه دولت بتواند این دستگاه‌ها را خریداری کند، نیازمند مشارکت مردم است.

نجفی‌زاده اضافه کرد: بیماران کلیوی از جمله کم هزینه و کم مشکل‌ترین بیماران در کشور به شمار می‌آیند، در حالی که هزینه بیماران دیگری که در رده بیماریهای خاص قرار دارند، بسیار بالا است و لازم است تا این دسته از بیماران تحت پوشش و حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه عده‌ای از این بیماران قبلا تحت پوشش و حمایت قرار گرفته‌اند، اما قرار است در طرح جدیدی که اجرایی می‌شود، پوشش حمایتی بیمارانی که قبلا تحت حمایت بودند و شامل حال بیماران کلیوی نیز می‌شود، کامل‌تر شود و بیماران جدید نیز به تدریج تحت حمایت قرار گیرند.

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت در ادامه از بازدیدهای کشوری برای رفع مشکلات مراکز درمانی بیماریهای خاص خبر داد و گفت: بازدید‌ها از امروز - دوشنبه - از استان کرمان آغاز می‌شود و به صورت حضوری از مراکز بهداشتی بازدید تا مشکلات این مراکز شناسایی شده و برای رفع آن چاره اندیشی و اقدام لازم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز