خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

دخالتی در کمیته اجرایی خانه احزاب نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۰۴

در مورد وضعیت گروهبان یکم جمشید دانایی فر باید تنها حرف‌های وزارت کشور را گوش کنید. در این مورد هنوز تعیین تکلیف نشده و ما از طریق کشور پاکستان پیگیر این مسئله هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه این وزارتخانه دخالتی در کار کمیته اجرایی خانه احزاب نخواهد کرد، گفت: دوستان خانه احزاب به ما محبت دارند و ارتباط خوبی با وزارت کشور برقرار کرده اند و همواره با معاونت سیاسی وزارت کشور و یا بنده مشورت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه گردهمایی مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی براینکه گروهبان دانایی فر زنده است، گفت: در این خصوص شما باید تنها حرف‌های وزارت کشور را گوش کنید. در این مورد هنوز تعیین تکلیف نشده و ما از طریق کشور پاکستان پیگیر این مسئله هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان چقدر می تواند در توسعه وامنیت استان نقش داشته باشد، گفت: با برنامه‌ای که رئیس جمهور در سیستان اعلام کرد و منابعی که تخصیص داده شد، حدود ۱۰۰ها ساعت کار کارشناسی صورت گرفت و شخص رئیس جمهور جلسات را جمع بندی می‌کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در استان سیستان و بلوچستان کار خوبی صورت گرفت، ادامه داد: سه نوع پروژه در این استان داشتیم که به کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. اراده دولت برای اجرای این برنامه ها جدی است و معتقدیم منابع و امکانات خوبی نیز در این استان وجود داردو

وی در خصوص آمادگی استانداری‌ها برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار کرد: ما برای این کار صد در صد آماده هستیم و از ابتدا نیز جلسات متعددی با استانداری‌ها داشتیم و همه کمیته‌ها در ستاد هدفمندی تشکیل و فعال شده است. کار ستاد اصلی برعهده استانداران است. ما این آمادگی را داریم تا به یقین برسیم که مرحله دوم هدفمندی در آرامش کامل اجرا می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که دولت در سال ۹۳ چه میزان از منابع را به موضوع حمل ونقل اختصاص داده است گفت: در قالب هدفمندی یارانه‌ها مقرر شد از محل انصراف‌ها مقداری به حمل ونقل عمومی کمک شود. ما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد. در قانون بودجه نیز در یکی از بندهای تبصره این قانون، ۲ تا ۱۰۰میلیارد دلار برای اینکار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل تفاهم نامه ای میان وزارت‌خانه‌های نفت و کشور امضا شده است، ادامه داد: برنامه جدی داریم که از منابع بودجه و منابع هدفمندی اقدامات خوبی را در سال ۹۳ و همچنین سالهای آینده انجام دهیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته اجرایی خانه احزاب که کار خود را آغاز کرده است مورد تایید شما است، گفت: لازم نیست این کمیته اجرایی مورد تایید ما باشد. این کمیته باید مورد تایید خودشان باشد ما دخالتی در کمیته اجرایی خانه احزاب نداریم و تنها بستر وشرابط را فراهم می کنیم.

وی افزود: دوستان خانه احزاب به ما محبت دارند و ارتباط خوبی با وزارت کشور برقرار کرده اند و همواره با معاونت سیاسی وزارت کشور و یا بنده مشورت می‌کنند.

وزیر کشور درخصوص دیدار کمیته اجرایی خانه احزاب با رئیس جمهور گفت: این موضوع هنوز طراحی نشده است. البته این مسئله به درست شدن خانه احزاب منوط شد و اگر آنها متقاضی این کار باشند، آنرا پیگیری خواهیم کرد.

رحمانی فضلی در خصوص افزایش نرخ کرایه ها نیز عنوان کرد: سالانه شورای شهر برای افزایش کرایه ها مصوبه‌ای دارد که این مصوبه در سال قبل و در بهمن ماه اعلام شد و باید به صورت روال از اول اسفند اعمال می شد، اما شورای شهر و سیستم حمل و نقل عمومی هماهنگی و همکاری خوبی بادولت داشتند و قرار شد پس از شروع مرحله جدید هدفمندی و اعلام نرخ‌های جدید، افزایش قیمت‌ها صورت گیرد که در این صورت تاثیر افزایش قیمت فراورده‌ها در حمل و نقل که توسط دولت محاسبه شده نیز لحاظ خواهد شد

وی ضمن تشکر از شهرداری ها و تاکسیرانی‌ها گفت: در وزارت کشور به دنبال این هستیم که اگر تاکسی‌ران‌ها طی این مدت دچار خسارتی شده‌اند، آنرا به نوعی جبران کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز