خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی اصفهان:

اقتصاد دانش بنیان عامل اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۹۷

با استفاده از طرح مشاغل دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات می توان یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

عضو اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نیروی کار دانش بنیان حرفه‌ای محور در حوزه فناوری اطلاعات را عامل اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با وجود نیروی‌های کم بازده نمی‌توان انتظار عملی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور را داشت.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ علی اکبر جلالی با اشاره به روند افزایش بیکاری در جامعه و منابع اندک مالی دولت اظهار داشت: با روش‌های سنتی نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش داد و با استفاده از طرح مشاغل دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات می‌توان تا یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: ایجاد بازار مجازی برای اقتصاد کشور و حضور نیروی انسانی دانش بنیان حرفه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند علاوه بر رونق کسب و کار‌های فعلی باعثایجاد مشاغل جدید در بازارهای داخلی و خارجی شود.
جلالی بازارهای مجازی را لایه بالاسری بازارهای سنتی تعریف کرد و گفت: در این بازار تلاش می‌شود از فارغ التحصیلان دانشگاه که جویای کارند و در حوزه فناوری اطلاعات توانمند، استفاده شود و بر اساس داده‌های بازار سنتی، بازار مجازی اقدام به تامین کالا و خدمات مورد نیاز می‌کند.

جلالی به رتبه ۱۵۲ ایران در رده بندی فضای کسب و کار بانک جهانی در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و اذعان داشت: رتبه ۱۵۲ در بین ۱۸۹ کشور جهان زیبنده ایران نیست.
عضو اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: ایران در شروع کسب و کار رتبه ۱۰۷، اخذ مجوزهای کسب و کار رتبه ۱۶۹، دسترسی به انرژی الکتریکی رتبه ۱۶۹، در سهولت پرداخت مالیات رتبه ۱۳۹، حمایت از سهام داران خرد رتبه ۵۲، در اخذ اعتبار رتبه ۸۶، در تجرات فرامرزی رتبه ۱۵۳، در ورشکستگی رتبه ۱۲۹، در ثبت مالکیت رتبه ۱۶۸ و در اجرای قرارداد‌ها رتبه ۱۶۹ به خود اختصاص داده است.
وی ۴۳ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاه و ۷۵ درصد از زنان فارغ التحصیل دانشگاه را بیکار عنوان کرد و افزود: بهره وری بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط ایران ۳۰ درصد است و این در حالیست که بیش از ۵/۲ میلیون واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کند و به ازای هر ۳۰ نفر یک واحد صنفی راه اندازی شده ۲۰برابر میانگین جهانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز