خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوءقضاییه:

نتیجه آرامش قضات در احکام آنان قابل مشاهده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۰۶

در دستگاه قضایی هیچگاه بخشنامه ای نکرده‌ایم که قضات حتما کت وشلوار بپوشند اما این مسئله به یک شأنیت تبدیل شده و در گرمترین نقطه کشور هم قضات شئونات مرتبط با شغل خود را ازجمله پوشیدن کت در هنگام کار را مراعات می‌کنند.

معاون اول قوءقضاییه گفت: همسران قضات نقش مهمی در آرامش و تسکین دادن برعهده دارند که نتیجه آن در احکام دقیق ومحکم قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع قضات و کارکنان دادگستری طی سخنانی به اقتضائات مشاغل اشاره کرد وگفت: قاضی دادگستری به دلیل اینکه کار وی با حقوق، آبرو، مال، جان و ناموس مردم مربوط است، از حساسیت های ویژه ای برخودار بوده و اقتضائاتی دارد که در کار آنان جلوه می کند.

معاون اول رئیس قوه قضاییه ادامه داد: سیر وسلوک رفتار قاضی یک سری اقتضائات را نیز به خانواده آنان تسری می دهد که این امر تنها مختص شرعیات نبوده و در شئون مختلف قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: در دستگاه قضایی هیچگاه بخشنامه ای نکرده‌ایم که قضات حتما کت وشلوار بپوشند اما این مسئله به یک شأنیت تبدیل شده و در گرمترین نقطه کشور هم قضات شئونات مرتبط با شغل خود را ازجمله پوشیدن کت در هنگام کار را مراعات می‌کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: اقتضای شغل قضات ایجاب می کند که آنان در برخی از مراسمها حاضر نشوند ورعایت این مسئله به قضات تکلیف نشده، اما آنان خودرا مکلف به رعایت آن می دانند.

معاون اول رئیس قوه قضاییه با اشاره به آیه «خلق لکم من انفسکم ازواجا» نزدیکترین شخص به قاضی را نفس یا زوج آن مطرح کرد و افزود: افراد پدر مادر خواهر و برادر دارند، اما هیچیک از آنان نفس نیست، ولی زوج و زوجه یکی هستند ودوتا نیستند.

وی به زندگی مرحوم علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: مرحوم علامه طباطبایی خود گفتند که المیزان را در واقع همسرشان نوشته چرا که اگر صبر، تحمل وهمراهی ایشان نبود، مرحوم طباطبائی موفق به نگارش المیزان نمی شدند.

وی ادامه داد: اگر مردان و یا زنان توانستند تاریخ ساز شوند به خاطر همسران و کسان آنها بوده است.

رئیسی با اشاره به اینکه قضات بهترین زمان در روز را به رسیدگی به مشکلات مردم اختصاص می دهند، گفت: تربیت فرزندان و آرامش به قضات برعهده همسران آنها است. زمانی که قاضی آرامش نداشته باشد نمی تواند به خوبی مشکلات مردم را رسیدگی کند، از این رو همسران آنها نقش مهمی در آرامش و تسکین دادن برعهده دارند که نتیجه آن در احکام دقیق ومحکم قابل مشاهده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز