خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:

ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی سرلوحه همه اقدامات وزارت ارشاد

کد خبر : ۱۶۱۲۴۹

وجود معاونت قرآن و عترت صبغه دینی و امتیاز خوبی برای این وزارتخانه به شمار می‌رود و نشان می‌دهد کارکنان و دست اندرکاران آن تنها به مسایلی از جمله امور سینمایی، هنرهای نمایشی، موسیقی و غیره نمی‌پردازد.

تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس دین و به صورت هدفدار باشد و ضروری است معاونت قرآن و عترت که کاملا از صبغه دینی نیز برخوردار است کارهای تبلیغی بیشتری در این زمینه انجام دهد.

به گزارش ایلنا «علی جنتی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور در محل معاونت قرآن و عترت با بیان این مطلب افزود: وجود معاونت قرآن و عترت صبغه دینی و امتیاز خوبی برای این وزارتخانه به شمار می‌رود و نشان می‌دهد کارکنان و دست اندرکاران آن تنها به مسایلی از جمله امور سینمایی، هنرهای نمایشی، موسیقی و غیره نمی‌پردازد.

وی افزود: این معاونت از توجه مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز برخوردار است.

جنتی گفت: تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس دین و به صورت هدفدار باشد و معاونت قرآن و عترت نیز باید کارهای تبلیغی بیشتری در این زمینه انجام دهد.

جنتی افزود: از جمله وظایف این معاونت معرفی بخش‌های مختلف و فعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های قرآن و عترت است که از آن جمله می‌توان به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد زیرا بسیاری از افراد نمی‌دانند این کانون‌ها زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: با این نامگذاری قطعا مسوولیت‌های فرهنگی بیشتری بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است و این معاونت بر اساس مسوولیت‌های خود وظیفه دارد برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه بیشتر تلاش کند.

وی با تاکید بر سرلوحه قرار گرفتن فرهنگ قرآن و عترت در تمامی فعالیت‌ها و اقدامات ادامه داد: ضروری است معاونت قرآن و عترت با ایجاد ارتباط و تعامل با بسیاری از مجامع و سازمان‌های فعال در این زمینه راه‌ها و شرایط مناسبی برای همکاری‌های بیشتر با این نهاد‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی فراهم کند.

جنتی گفت: مقام معظم رهبری همواره با تاکیدات مکرر و ویژه در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ قرآن توجه ویژه خود به این زمینه را نشان داده‌اند و ما وظیفه داریم بر اساس منویات ایشان فرهنگ جامعه را بر این پایه پیش ببریم.

وی تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه قرآن و عترت را نشان دهنده اهمیت ایشان به این حوزه دانست و اظهار کرد: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باید انتظارات ایشان در تمامی حوزه‌های فرهنگی و دینی به خصوص حوزه قرآن و عترت عملیاتی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه بسیاری از کشورهای اسلامی به حفظ قرآن گفت: کشور ما نیز باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشد و شرایطی را فراهم آوریم تا حافظان و قاریان قرآنی با حضور در مجامع قرآنی کشورهای دیگر و عرضه هنر خود در این حوزه تبلیغی برای کشور در زمینه قرآنی و دین شوند.

وی با اشاره به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه آثار قرآنی فعالان قرآنی و قرآن پژوهان است تا اقشار مختلف جامعه با گنجینه‌های دینی کشور آشنا شوند.

جنتی با تاکید بر ضرورت ارایه کارهای جدید و نو در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: برگزاری نشست‌ها و مباحثقرآنی در این دوره از نمایشگاه فرصت مناسبی برای دعوت و حضور روحانیون و قرآن پژوهان حوزه‌های علمیه قم است.

وی با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه قرآن و عترت گفت: در صورت ایجاد این بانک دسترسی به اطلاعات قرآنی برای مخاطبان و علاقه مندان این حوزه آسان می‌شود.

در بخشی از این نشست حجت الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های دولت، بخش فرهنگ قرآن و اهل بیت است که باید به عنوان پرچمدار آن تمام تلاش خود را در جهت ترویج این فرهنگ در جامعه به مرحله اجرا بگذاریم.

وی افزود: نوع گفتار و رفتار از جمله راستگویی بهترین مروج قرآن و سیره پیامبر در میان اقشار مختلف جامعه و جوامع بین الملل است.

حشمتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن و عترت گفت: باید سعی کنیم رهنمودهای ایشان و سخنان حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه سرلوحه تمامی کار‌ها و فعالیت‌هایمان باشد.

در این نشست که «بابک دربیکی» مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی حضور داشت برخی از مدیران و کار‌شناسان این معاونت با ارایه گزارش عملکردی از فعالیت‌های مختلف خود از مسایل و مشکلات معاونت قرآن و عترت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز