خبرگزاری کار ایران

شهریاری در تذکری شفاهی:

شیعه و سنی ارتباطی به گروه های تکفیری در سیستان وبلوچستان ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۹۹

متاسفانه نسل کشی و قوم کشی در این استان سالهاست که اتفاق می‌افتد و ما از دولت انتظار داریم که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند و اگر دولت این توان را ندارد این کار را به دست مردم بسپارد.

نماینده مردم زاهدان گفت: چرا وقتی ما از نیروهای تکفیری و وهابی انتقاد می‌کنیم، برخی اصرار دارند که این موضوع را با اهل سنت ارتباط دهند. در استان سیستان و بلوچستان نه شیعه و نه سنی هیچ ارتباطی با این گروه‌ها ندارند. ما تقاضا داریم که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را بررسی کرده و گزارش آن را به ما ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز مجلس شورای در تذکری شفاهی ضمن تسلیت شهادت معلم شهید نوروزی و سرباز شهید خندان که در روز اول سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان از سوی نیروهای تکفیری به شهادت رسیدند، گفت: مردم این استان سال‌هاست که به دست نیروهای تکفیری و وهابی در این استان به شهادت می‌رسند، باید مشخص شود که این افراد در کدام حوزه‌های علمیه درس خوانده‌اند و اساتید آن‌ها چه کسانی بودند که این تفکر را به آن‌ها القا کردند. متاسفانه نسل کشی و قوم کشی در این استان سال‌هاست که اتفاق می‌افتد و ما از دولت انتظار داریم که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند و اگر دولت این توان را ندارد این کار را به دست مردم بسپارد.

نماینده مردم زاهدان در ادامه اظهار داشت: ما وقتی از نیروهای تکفیری و وهابی انتقاد می‌کنیم چرا برخی اصرار دارند که این موضوع را با اهل سنت ارتباط دهند در استان سیستان و بلوچستان نه شیعه و نه سنی هیچ ارتباطی با این گروه‌ها ندارند ما تقاضا داریم که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را بررسی کرده و گزارش آن را به ما ارائه دهد.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت در ادامه سخنان نماینده زاهدان، گفت: ما نیز شهادت این دو نیروی متعهد در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت می‌گوییم دغدغه آحاد شیعه و اهل سنت کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان حراست از مرزبانان غیور مان در برابر کسانی است که که با تفکر الحادی و تکفیری در جهت خلق اختلافات میان امت اسلام تلاش می‌کنند و این حرکت در راستای منافع نامشروع غرب و استکبار جهانی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همیشه پیشوایان امت اسلام و علمای صالح تشیع بر وحدت امت اسلام تاکید کردند ما از مسئولین ذیربط و دستگاه‌های اطلاعاتی می‌خواهیم به طور جدی این موضوع را پیگیری کنند. همچنین از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخواست می‌شود که این موضوع را به طور جدی برای روشن شدن عوامل موثر پیگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز