خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر زنجان خبر داد:

آمادگی شورای شهر زنجان برای جذب سرمایه‌گذار احداثشهرک سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۸۷

رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر زنجان درخصوص جذب سرمایه گذار برای احداثشهرک سلامت اعلام آمادگی کرد.

رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر زنجان، گفت: باید ساختمان‌های پزشکان استاندارد در محل‌های مناسب احداثشوند.

به گزارش ایلنا از زنجان، سعید خدادادی در جلسه علنی شورای اسلامی استان زنجان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به تراکم ساختمان‌های پزشکان در مرکز شهر زنجان افزود: متاسفانه مطب‌های پزشکان در سطح شهر عادلانه توزیع نشده و تراکم آن‌ها در مرکز شهر معضلات ترافیکی بسیاری ایجاد کرده است.

خدادادی با بیان اینکه نگرانی‌های در حوزه سلامت استان وجود دارد، تاکید کرد: باید ساختمان‌های پزشکان استاندارد در محل‌های مناسب احداثشوند.

عضو شورای شهر زنجان همچنین تصریح کرد: با توجه به نگرانی‌های شهروندان نسبت به آلودگی آب و هوا به واسطه استقرار کارخانه‌های سرب و روی در شهر باید دانشگاه علوم پزشکی مطالعات دقیقی در این زمینه انجام دهد تا امنیت روانی مردم تامین شود.

خدادادی اظهار کرد: متاسفانه مردم نسبت به عملکرد برخی پزشکان گله‌مند هستند که باید به این نارضایتی‌ها رسیدگی شود.

وی در خصوص فعالیت شورای انتظامی نظام پزشکی، وضعیت طب سنتی، برنامه‌های پیش بینی شده در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت و درمان و اهرم‌های تشویق و تنبیه در دانشگاه علوم پزشکی استان پرسش‌هایی را مطرح کرد.

علی مقدم‌نژاد نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان نیز در ادامه ضمن ابراز نگرانی از استقرار صنایع سرب و روی در ضلع شرقی و جنوب شرقی زنجان خواستار رفع نگرانی مردم نسبت به سلامت محیط زیستشان شد.

وی خاطر نشان کرد: باید مشکلات روانی که دارای تبعات منفی جبران ناپذیرند بیشتر مورد توجه واقع شوند.

مقدم‌نژاد افزود: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌ها همچون دیابت و فشار خون ناشی از مصرف غذاهای مضر است باید اطلاع رسانی در زمینه تغذیه افزایش یابد.

نماینده شهرستان خدابنده در شورای اسلامی استان زنجان نیز از کمبود پزشک و نبود تزریقات در منطقه افشار و بزینه رود انتقاد و ابراز کرد: وضعیت مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان موجود در قیدار تاسف برانگیز است.

حسن رضا بیگدلو اظهار کرد: وضعیت درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خدابنده عقب گرد داشته است.

سید جعفر ایوار دیگر عضو شورای استان نیز خواستار رفع مشکل کمبود پزشک در شهرستان سلطانیه و استقرار اداره علوم پزشکی در این شهرستان شد.

محمد محمدی نماینده شهرستان طارم در شورای اسلامی استان نیز از نبود پزشک در درمانگاه شهر چورزق انتقاد کرد و افزود: چورزق جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر دارد و درمانگاه این شهر قدمتی دیرینه دارد اما متاسفانه پزشک ندارد.

وی ضمن ابراز نگرانی از احتمال احداثکارخانه سیمان در شهرستان طارم بیان داشت: احداثاین کارخانه طبیعت بکر منطقه را با مخاطرات زیست محیطی متعددی مواجه خواهد کرد.

مریم گنجی عضو شورای شهر ابهر نیز با اشاره به توقف اجرای پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر گفت: بهره برداری سریع‌تر این بیمارستان ضروری است.

این عضو شورای اسلامی استان زنجان عدم تجهیز دانشکده پرستاری و توزیع ناعادلانه مطب‌های پزشکان در ابهر را از دیگر مشکلات موجود در این شهر برشمرد و خواستار رفع آن شد.

فرهاد امینی و حسین فرامرزلو نماینده شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان نیز خواستار تجهیز بیمارستان ایجرود به دستگاه دیالیز و نوسازی خانه‌های بهداشت و رفع نقص آمبولانس‌های این شهرستان‌ها شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز