خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی بناهای سفت کار استان تهران:

فقدان آموزش، سلامتی کارگران ساختمانی را تهدید می‌کند

کد خبر : ۱۶۱۱۵۳

علت برخی از حوادثو مشکلات ناشی از کار، مهارت پائین کارگران و استادکاران است / کمبود مهارت کارگران و بنایان عمر ساختمان ها را به شدت کاهش داده است.

رئیس انجمن صنفی بناهای سفت کار استان تهران از عدم برخورداری کارگران ساختمانی و بنایان از آموزش مناسب انتقاد کرد و هشدار داد: ‌ اکثر کارگران ساختمانی از مهارت های لازم بی بهره اند و این مساله بعد از نقص‌های ایمنی مهمترین عامل بروز حوادثدر کارگراه های ساختمانی است.

«حسین ناطق» با بیان اینکه در حال حاضر صنعت ساخت و ساز با کمبود نیروهای ماهر مواجه است اظهار داشت: علت برخی از حوادثو مشکلات ناشی از کار، مهارت پائین کارگران و استادکاران است، در این شرایط افزایش امکانات و ایمنی محیط کار به تنهایی قادر به جلوگیری از وقوع حوادثدلخراش نخواهد بود.

این مقام کارگری در ادامه افزایش عمر و کارایی ساختمان ها را از دیگر فواید آموزش کارگران عنوان کرد و افزود: تفاوت نتیجه کار کارگران ماهر و کارگران مبتدی قابل چشم پوشی نیست. کمبود مهارت کارگران و بنایان عمر ساختمان ها را به شدت کاهش داده است. بهبود این وضعیت تنها از طریق افزایش مهارت ها و نظارت بیشتر بر روند ساخت و ساز امکان پذیر خواهد بود.

«ناطق» با انتقاد از نحوه اجرای طرح آموزش کارگران ساختمانی گفت: هنوز از اجرایی شدن فراگیر این طرح خبری نیست. متاسفانه وزارت کار آموزش کارگران را آنطور که لازم است اجرا نکرده است.

وی افزود: نهادهای ذیربط باید ساز و کاری برای الزامی شدن آموزش کارگران در نظر بگیرند. این ساز و کار باید به نحوی باشد که کارفرمایان و پیمانکاران را نیز در بر بگیرد. پیمانکار علاوه بر آگاهی شخصی باید ملزم به بکار گیری کارگران و بنایان ماهر و همچنین آموزش کارگران مبتدی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز