خبرگزاری کار ایران

۴۵ کارگر نخ الوند تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۱۴

۴۵ نفر از کارگران قرار دادی در واپسین روزهای کاری سال گذشته از سوی کارفرما برای تعدیل به واحد اداری کارخانه معرفی شدند / کارفرما دلیل این تعدیل را تشدید وضعیت بحرانی صنعت نساجی کشور عنوان کرده است.

یکی از کارگران کارخانه «نخ الوند» از تعدیل ۴۵ نفر از کارگران شاغل در این واحد تولیدی، به دلیل آنچه از سوی کارفرما عدم نیاز عنوان می‌شود، خبر داد.

این کارگر به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه نخ الوند در روزهای پایای سال گذشته، اسامی ۴۵ نفر از کارگران قرار دادی این واحد ریسندگی را برای تعدیل به واحد اداری معرفی کرد.

او با بیان اینکه همه این کارگران از تاریخ یکم فروردین ماه سال جاری بیکار شده‌اند، افزود: کارگران تعدیل شده هنوز امیدوارند که در سال جدید بتوانند دوباره به کار قبلی خود بازگردند.

این کارگر بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ کارگر با سابقه ۱۰ تا ۱۶ سال در این مجموعه مشغول کار بودند، گفت: پس از اخراج‌های اخیر وظایف ۴۵ کارگر اخراجی میان کارگران باقیمانده تقسیم شده است.

او بابیان اینکه هنوز کارگران نخ الوند بابت بخشی از حقوق اسفند و عیدی پایان سال ۹۲ طلبکار هستند، افزود: همچنین کارفرما بابت پرداخت حق سنوات کارگران یک فقره چک به تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه صادر کرده است.

این کارگر با بیان اینکه به تعداد ی از کارگران اخراجی، مقرری بیکار تعلق نمی‌گیرد، گفت: از تاریخ ۱۵ آذر تا ۲۹ اسفند سال گذشته کارفرما تعدادی از کارگران تعدیل شده را به واحد دیگری بنام «دیبا پود» که از زیر مجموعه‌های نخ الوند محسوب می‌شود منتقل کرد که مطابق قانون بیمه بیکاری اینجابجایی مانع از پرداخت مستمری بیمه بیکاری به کارگران مذکور می‌شود.

توضیحات کارفرما
در این رابطه آقای «قربانی» سرپرست کارخانه نخ الوند ضمن تایید تعدیل ۴۵ نفر از کارگران این کارخانه، دلیل اخراج این کارگران را وضعیت نامناسب تولید وفروش عنوان کرد.

او گفت: ما در سال جدید به دلیل تشدید بحرانی که از چند سال پیش متوجه صنعت نساجی بوده است ناچار شده‌ایم تا ۴۵ نفر از کارگران این کارخانه را تعدیل کنیم.

او با بیان اینکه نخ الوند هم اکنون با حداقل نیرو به فعالیت خود ادامه می‌دهد افزود: به محض بهبود شرایط، حداکثر تا یکماه آینده تعدادی از کارگران تعدیل شده را مجددا جذب خواهیم کرد.

این کارفرما در خصوص مشکلات بمه بیکاری تعدادی از کارگران بیکار شده گفت: کارگران تعدیلی در حال حاضر می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

قربانی همچنین در مورد کارگران تعدیل شده‌ای که به دلیل منتقل شدن به کارخانه دیبا پود قارد به دریافت مقرری بیمه بیکاری نیستند، گفت: در تلاش هستیم تا مشکل بوجود آمده در سازمان تامین اجتماعی را مرتفع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز