خبرگزاری کار ایران

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره شعر فاطمی:

زنان ما با پیروی از دستورات حضرت زهرا(س)، خود را در صف مقدم بانوان جهان می ‌بینند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۴۸

شخصیتی که برای جهان بشریت الگو و اُسوه بود از جهات مختلف؛ در عفاف، عصمت، کرامت، صداقت و دفاع از مقامِ اول مظلومِ عالم و حمایت از امام زمان خود نمونه و اُسوه بود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره شعر فاطمی فرمودند: امروز زنان ما با پیروی از دستورات انسان‌ساز ایشان، خود را در صف مقدم بانوان جهان می ‌بینند و به این کرامت و افتخار بزرگ به خود می‌بالند.

به گزارش ایلنا، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و اهل بیته و صلّ علی البتول الطّاهرة الصدیقة المعصومة الشهیدة و علی ابیها و بعلها و بنیها.
میلاد مسعود حضرت صدیقه‌ طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را به ساحت مقدس کوثر زمان و قطب دوران حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به دوست داران خاندان عصمت و طهارت و حضار عزیز و محترم تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
در ادامه پیام این مرجع بزرگ آمده است: حقیر با زبان الکن و بیان ناقص و با اعتراف به عجز و ناتوانی، این جرئت و جسارت را در خود نمی‌بینم که نسبت به آستان مقدس فاطمی عرضی داشته باشم؛ اما از باب این که حقیر هم در زمره‌ خادمان و جاروکشان دربارش محسوب شوم، عرض چاکری و ادب می‌نمایم.
سخن درباره‌ یکی از حجت‌های بزرگ الهی است که بر حجت‌های دیگر خداوندی حجت بود. وجود مقدسی که اهل بیت علیهم السلام برای حقانیت مذهب تشیع به آن احتجاج می‌نمودند. بانوی بزرگی که در درجه‌ اعلای معنویت و حقیقت قرار دارد. شخصیتی که برای جهان بشریت الگو و اُسوه بود از جهات مختلف؛ در عفاف، عصمت، کرامت، صداقت و دفاع از مقامِ اول مظلومِ عالم و حمایت از امام زمان خود نمونه و اُسوه بود. آن بانوی بزرگی که با خطبه غرّاء خود که در آن جوّ اختناق و وحشت ایراد کردند، فلسفه احکام نورانی اسلام را تشریح نمودند.
در ادامه آمده است: فضایل آن حضرت بسیار زیاد است که نمی‌توان در این فرصت کم حتی ذرّه‌ای از آن را بازگو نمود.
همین حدیثمشهور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «انّ الله تعالی یغضبُ لِغضبِ فاطمه و یَرضی لرضاها»؛ در عین اختصار، معنای والا و مهمّی دارد که حقایق مهم ولایی تا حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را می‌توان از آن استفاده نمود.
و امروز که ما در آستانه‌ ولادت باسعادت آن حبیبه‌ خدا و ناموس کبریائی قرار گرفته‌ایم؛ باید بر دنیا فخر داشته باشیم که بزرگترین بانوی جهان که در اوج مکارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه‌ بانوان مسلمان می‌باشد.
امروز زنان ما با پیروی از دستورات انسان‌ساز ایشان، خود را در صف مقدم بانوان جهان می‌بینند و به این کرامت و افتخار بزرگ به خود می‌بالند و در آخر آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که در طول تاریخ اسلام شاهد عرض ادب و اخلاص هزاران دانشمند و عالم و شاعر و مداح به دربار ملکوتی آن حضرت هستیم که هر کدام به اندازه‌ بضاعت خویش گفتاری و شعری و مقاله‌ای ارائه داده‌اند و نمونه‌ای از آن کنگره‌ شعر فاطمی است که شاعران و مادحان عزیز به ساحت نورانی آن حضرت عرض ادب می‌نمایند.
در پایان این پیام آمده است: درود و تحیات الهی بر شما شاعران و مادحان باد. بر این سِمَت بزرگ به خود ببالید و شاکر این نعمت آسمانی باشید. انشاء ‌الله تعالی رضایت خاطر انور حضرت ولی الله الاعظم شامل حال شما گردد و حقیر هم از شما التماس دعا دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز