خبرگزاری کار ایران

«الماس و شهر تارا» با گرامیداشت یاد سعدی افشار اجرا شد

کد خبر : ۱۶۰۸۱۷

شب گذشته تماشاخانه سنگلج میزبان جمع کثیری از هنرمندان و مسئولان تئا‌تر سنتی ایران در مراسم یادبود استاد سعدی افشار شد که به تماشای نمایش موزیکال «الماس و شهر تارا» نشستند.

در سالگرد درگذشت بزرگمرد سیاه بازی کشور؛ نمایش «الماس و شهر تارا» با گرامی داشت یاد سعدی افشار اجرا شد.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم که ساعت ۱۸ روز جمعه و پیش از آغاز اجرای نمایش در سالن انتظار تماشاخانه سنگلج برگزار شد، بهزاد فراهانی به نمایندگی از هنرمندان، مسئولان و علاقه مندان تئا‌تر سنتی به ایراد سخن پرداخته و با گرامی داشت یاد و خاطره سعدی افشار، بزرگمرد سیاه بازی ایران گفت: سعدی افشار از جمله بزرگان این عرصه بود که بعد از آدم‌هایی مثل مهدی مصری و دیگران جزو نخبگان تئا‌تر سنتی به شمار می‌رفت و با رفتن‌اش ضربه سختی به تئا‌تر ملی زد و نبودش کاملا حس می‌شود.

این کارگردان و بازیگر شناخته شده تئا‌تر ادامه داد: سعدی همیشه، همه را به راستگویی و پرهیز از دروغ دعوت می‌کرد. خودش هم هیچ موقع روی صحنه به مخاطبین‌اش دروغ نگفت.

بهزاد فراهانی با ابراز امیدواری از اینکه هنرمندان این عرصه همچون سعدی با تماشاگرانشان صادق باشند گفت: این هنرمندان تئا‌تر سنتی را با همه سختی‌هایش کار می‌کنند تا چراغ این شکل از هنر نمایش ایران خاموش نشود. امیدوارم دیالوگی که روی صحنه گفته می‌شود، حرمت کلام را حفظ کند و هرگز کلامی نا‌راست به زبان نیاید.

میثم یوسفی کارگردان نمایش «الماس و شهر تارا» نیز که به نمایندگی از این گروه صحبت می‌کرد با ادای احترام به روح سعدی افشار، از همه تماشاگران خواست تا دقیقه‌ای به احترام این هنرمند سکوت کرده و با قرائت فاتحه‌ای برای پدر نمایش سنتی ایران به تماشای نمایش بنشینند.

در این روز هنرمندانی همچون دکتر ناصربخت، غلام بابوته، داداشی، سید عظیم موسوی، فرشاد منظوفی نیا و… حضور داشتند و نمایش «الماس و شهرتارا» را دیدند.

میثم یوسفی در پایان اجرا با ادای احترام به هنرمندان حاضر در سالن و ذکر این نکته که بیشتر بزرگان و اساتید هنر تئا‌تر سنتی در این سالن حضور دارند و جا دارد که این اجرا را به هر کدام از این بزرگان تقدیم کنم گفت: از همه این بزرگان اجازه می‌خواهم تا این اجرا را به روح همواره جاودان سعدی افشار تقدیم کنم.

نمایش «الماس و شهر تارا» هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸.۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های ۰۹۳۸۷۲۹۹۵۴۳ و ۰۹۱۹۰۳۰۱۵۲۲ و سایت www. tiwall. com نسبت به رزرو و پیشخرید بلیط اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز