خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حقوقی پیشین سازمان مدیریت:

عرضه بنزین ارزان به صلاح کشور نیست

کد خبر : ۱۶۰۶۷۰

تعیین قیمت بنزین بر عهده دولت است، از این رو قوه مجریه باید نرخی معین کند تا به واسطه درآمدهای حاصل از آن، بتواند توسعه و تولید کشور را شتاب بخشد.

مدیرکل حقوقی پیشین سازمان مدیریت کشور گفت: ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بنزین و سوخت ارزانی به مردم خود عرضه می کند که این امر به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و با ادامه این روند تنها به سوزاندن سرمایه های ملی خود کمک کرده ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران، بیژن رحیمی دانش افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش شدت مصرف سوخت و انرژی در کشور، دولت چاره ای جز بالا بردن نرخ حامل های انرژی از جمله بنزین ندارد.

وی اظهارداشت: تعیین قیمت بنزین بر عهده دولت است، از این رو قوه مجریه باید نرخی معین کند تا به واسطه درآمدهای حاصل از آن، بتواند توسعه و تولید کشور را شتاب بخشد.

مدیر کل حقوقی اسبق سازمان مدیریت کشور، بهترین حالت عرضه و توزیع بنزین را تک نرخی دانست و یادآور شد: هرچند بهترین حالت برای عرضه و توزیع بنزین در کشور تک نرخی است، اما در برخی موارد، دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه چاره ای جز اعمال سیاست های دو نرخی و یا چند نرخی ندارد.

رحیمی دانش با اشاره به این که عرضه بنزین ارزان به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست، گفت: ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، بنزین و سوخت ارزانی به مردم خود عرضه می کند که این امر به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و با ادامه این روند، تنها به سوزاندن سرمایه های ملی خود کمک کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر قرار است بنزین به صورت دو نرخی عرضه شود باید از میزان سهمیه آن کاسته و یا میان قیمت بنزین یارانه ای و آزاد فاصله ای منطقی و معقول ایجاد شود.

وی گفت: با واقعی شدن نرخ بنزین هم مصرف این فرآورده در کشور کاسته خواهد شد و هم درآمدهای دولت به سمت نوسازی اقتصادی و توسعه کشور سوق داده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز