خبرگزاری کار ایران

امیر اسماعیلی درپاسخ به ایلنا:

خواسته ایران احترام به حقوق حقه‌اش است / طراحی موشک صیاد۳ برای سامانه موشکی S۲۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۵۷

سامانه کاوش جو بالا برای رسیدن به هواشناسی نظامی است و ما برای هدایت موشک‌هایمان به سمت اهداف و هدایت هواپیمایمان به سمت نقاط مد نظر پدافند هوایی به آنها نیاز داشتیم و امروز با حداقل اختلافات می‌توانیم قلب و چشم دشمن را مورد هدف قرار دهیم.

رئیس قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با تاکید براینکه خواسته جمهوری اسلامی ایران احترام به حقوق حقه خود است بیان کرد: هر کسی که بخواهد حقوق ما را پایمال کند قطعا با پاسخ کوبنده ملت ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز ما در بخش سامانه‌های کشف و شناسایی به نقطه‌هاو قوت خیلی بالایی رسیده‌ایم گفت: امروز ما رادارهایی را تولید می‌کنیم که کاملا بومی است و از قابلیت‌های بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: درجنگ‌های امروز و آینده سیستم پدافند و دفاعی‌ای می‌تواند بهتر عمل کند که تلفیقی باشد. ما امروز برای سیستم بردبلندمان از سامانه‌های موشکی متوسط هم استفاده می‌کنیم و به نقاط خوبی رسیده‌ایم

وی با بیان اینکه زمانی دفاع می‌تواند منسجم‌تر و موثر‌تر باشد که مردمی باشد و خاطر نشان کرد: همانطور که امروز مشاهده کردید بخشی از این سیستم‌های پدافند هوایی و سایر دستاوردها توسط نیروهای بسیجی ساخته شده بود.

رئیس قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء درخصوص شنود الکترونیکی اظهار داشت: در این بخش نیز به نکات خیلی برجسته‌ای رسیده‌ایم به طوری که توانسته‌ایم به محدوده‌های بالا در میان کشورهای منطقه برسیم و رفتارهای هواپیماهای فرا منطقه‌ای را حس کنیم.

امیر اسماعیلی با تاکید برا ینکه امروز ما نفس دشمن را نیز احساس می کنیم تصریح کرد: ما به کشورهای همسایه دست اخوت و مودت می دهیم که با کمک همدیگر یک دفاع منسجم را در منطقه شاهد باشیم.

رئیس قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه پاسخ این قرارگاه به تهدیدات احتمالی دشمن چه خواهد بود بیان کرد: آنها در عرصه سیاسی هم شکست خورده‌اند و هیچگاه به خودشان اجازه نمی‌دهند در عرصه نظامی نیز قدی بلند کنند چون نیروهای مسلح ما و مردم کشورمان در برابر این تهدیدات می‌ایستند.

وی با تاکید برا ینکه خواسته جمهوری اسلامی ایران احترام به حقوق حقه خود است اذعان داشت: ما چیزی فراتر از خواسته‌های خودمان نداریم و هر کس که بخواهد حقوق ما را پایمال کند قطعا با پاسخ کوبنده ملت ایران مواجه می‌شود.

امیر اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آثار دستاوردهای قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، ابراز کرد: آثار این دستاوردها این است که از سطح زمین به هوا و سطح هوا تا فضا یک دفاع منسجم‌تر و مستحکم‌تری داشته باشیم و برای رسیدن به این مهم نیاز داریم تا از پتانسیل بومی کشورمان استفاده کنیم که خدارو شکر تاکنون ۲۵۰نخبه کشوری در قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در شرف‌یابی که با فرمانده کل قوا داشتم ایشان اشاره کردند که هم در صحنه جنگ الکترونیک و هم در صحنه استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها و صنایع دفاعی قرار گاه پدافند هوایی به عنوان اولویت اول و خط دفاع از کشور این مسائل را مد نظر خویش قرار دهد تا بتوانیم دفاع‌مان بهتر و منسجم‌تر باشد.

امیر اسماعیلی در باره نقش نیروهای مسلح در تحقق شعار امسال نیز یاد‌آور شد: نیروهای مسلح به قول امام علی(ع) دژهای مستحکم یک کشور هستند که هم برای کشور اقتدار می آورند و هم ایمنی و آرامش را به وجود می‌آورند.

رئیس قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در باره آخرین دستاوردهای این قرار گاه نیز گفت: امروز شاهد رونمایی سامانه کاوش جو بالا بودیم که تا به امروز رونمایی نشده بود و این برای اولین بار است که خبری می‌شود.
وی درباره این سامانه اظهار داشت: سامانه کاوش جو بالا برای رسیدن به هواشناسی نظامی است و ما برای هدایت موشک‌هایمان به سمت اهداف و هدایت هواپیمایمان به سمت نقاط مد نظر پدافند هوایی به آنها نیاز داشتیم و امروز با حداقل اختلافات می‌توانیم قلب و چشم دشمن را مورد هدف قرار دهیم.

امیر اسماعیلی با اشاره به دستاورد دیگر قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء به نام مرکز عملیات منطقه‌ای تاکتیکی تصریح کرد: این مراکز منطقه‌ای تاکتیکی عموما دفاعی هستند که هدایت پدافند هوایی را برعهده می گیرند و دشمن را وارد چالش جدیدی به نام ابهام فضای نبرد می‌کنند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی به مرکز عملیات منطقه‌ای تاکتیکی نیز رسیده است، گفت: این مرکز عموماً دفنی است و هدایت‌های پدافند را به‌عهده دارد، ضمن اینکه امروز متحرک پدافند هوایی هم رقم خورد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خطاب به خبرنگاران افزود: هدیه‌ای برای شما هم‌رزمان جنگ نرم و ملت صبور و غیور ایران اسلامی دارم، امروز الحمد لله علاوه بر سامانه موشکی سیستم سلاح صیاد۲، که آن را برای S۲۰۰ در نظر گرفته بودیم و تست کردیم، موشک صیاد۳ را برای S۲۰۰ با برد بالاتر، سرعت بالاتر و جنگ‌آوری بالاتر طراحی کردیم.

امیر اسماعیلی با اشاره به دستاوردهای این قرارگاه خاطرنشان کرد: با این دستاوردها و سلاح‌ها دشمن غافلگیر خواهد شد و حدسش را هم نمی‌زد. البته این دستاوردها مدیون ملت صبور و جوانان پدافند هوایی است.

وی همچنین در خصوص تهدیدهای اسرائیل و آمریکا تأکید کرد: اسرائیل و آمریکا و هر کشور دیگری که این اجازه را به خود می‌دهند که ملت ایران را تهدید کنند، باید بدانند که در مرحله اول باید حرف‌های خود را یک‌کاسه کنند، اما آنها حرفی می‌زنند و بعد آن را تغییر می‌دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: در عرصه نظامی که بعد از عرصه سیاسی است، نیروهای مسلح تمام‌قد ایستاده‌اند و اجازه تعدی را به هیچ کشوری نمی‌دهند.

امیر اسماعیلی تأکید کرد: آنها حرف‌های سیاسی خود را تغییر می‌دهند و بعد از بحثهسته‌ای سراغ بحث‌های دیگری می‌روند، ضمن اینکه از گزینه‌های روی میز ما غافل هستند. گزینه‌های روی میز ما شهدا و ملت غیور ایران هستند که آنها این گزینه‌ها را در نظر نگرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز