خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان در پاسخ به ایلنا:

ارتش در برابر تهدیدات احتمالی غافلگیر نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۳۹

ارتش جمهوری اسلامی ایران تهدیدات را رصد می کند و کارشناسان اطلاعاتی آن ها را تحلیل می کنند و متناسب با این تحلیل ها ظرفیت های لازم ایجاد می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر این که ارتش هیچ گاه در برابر تهدیدات احتمالی غافلگیر نخواهد شد اظهار داشت: اگر دشمن بخواهد خیالهای خام خود را عملی کند، ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار، در مقابلش می ایستد وضربه ای جبران ناپذیروغیرممکن به او وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرلشکر احمدرضا پوردستان در حاشیه رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی درجمع خبرنگاران در خصوص توانمندیهای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از قابلیت و توان بسیار بالایی برخوردار است، که شامل دفاع هوایی، دریایی و زمینی است که زیر دریایی را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: امروز صنعت دفاعی کشور به گونه ای است که تمامی ایده های ارتش جمهوری اسلامی را در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند به محصول تبدیل کند و در اختیار نیروها قرار دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که ما از نظر فن آوری و تجهیزات از سطح بالایی برخوردار هستیم، اظهار داشت: ما می توانیم در برابر تهدیداتی که درمقابل ما هستند با شایستگی، اقتدارمان را نشان دهیم.

امیر پوردستان افزود: در کنار بنیه قوی دفاعی ارتش، نیز نیروهایمان از بنیه اعتقادی و ایمانی بالایی برخورداراند که این دومزیت در کنار یکدیگر، ارتشی مقتدر و آماده را رقم می زند که در برابر هر تهدیدی بتواند بایستد و از کشور دفاع کند.

در ادامه فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که پاسخ ارتش جمهوری اسلامی ایران به تهدیدات احتمالی چه خواهد بود، بیان کرد‌: طبیعی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران تهدیدات را رصد می کند و کارشناسان اطلاعاتی آن ها را تحلیل می کنند و متناسب با این تحلیل ها ظرفیت های لازم ایجاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: من به ملت عزیزمان قول می دهم که ارتش در برابر تهدیدات دشمن هیچگاه غافل گیر نخواهد شد و اگر دشمن بخواهد خیالهای خام خود را عملی کند با قدرت و اقتدار در مقابلش می ایستیم و ضربه ای جبران ناپذیر به او وارد خواهیم کرد.

امیر پوردستان در باره سلاح محرم تصریح کرد: این سلاح، یک سلاح شش لولی است که از نواخت تیر بالایی برخوردار است.

وی افزود: نواخت تیر اسمی این سلاح ۲۵۰۰ گلوله در دقیقه است که در دفاع زمینی کاربرد موثری دارد و به جز چند کشور محدود در دنیا سایر کشورها توانایی ‌ساخت آن را ندارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در باره سلاح اخگر نیز اذعان داشت: این سلاح از یک کالیبر ۷.۶۲ برخوردار است که ما ۴ سال پیش آن را تولید کردیم و در اختیار یگانهایمان گذاشتیم.

وی با بیان این که سلاح اخگر از طریق مهندسی معکوس تولید شده است.، ابراز کرد: بعد از این سلاح، سلاح ۱۴.۵ تولید کردیم و از رسوب دانشی این سلاح موجب تولید سلاح محرم با کالبیر ۵۰ شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا در حفاظت از مرزها از پهباد استفاده می شود، گفت یکی از وسایلی که در حوزه دفاع از مرزها استفاده می شود؛ پهباد است که کار شناسایی را انجام می دهد و پهباد دست بلند نیروی زمینی در اختیار حفاظت از مرزهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز