خبرگزاری کار ایران

کارخانه‌ای در گفتگو با ایلنا:

سلطه‌گری آمریکا در تمام زمینه‌ها نمایان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۵۵۰

آمریکا پا را فرا‌تر از حد قانونی خود به عنوان یک عضو سازمان ملل گذاشته و برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف می‌کند بنابراین ما باید با قدرت در مقابل زیاده خواهی آمریکا در تمام زمینه‌ها بایستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا پا را فرا‌تر از حد قانونی خود به عنوان یک عضو سازمان ملل گذاشته و برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف می‌کند، بنابراین ما باید با قدرت در مقابل زیاده خواهی آمریکا در تمام زمینه‌ها بایستیم.

ابراهیم کارخانه‌ای در گفتگو باخبرنگار ایلنا در خصوص عدم صدور روادید برای نماینده ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این ماجرا اصلا مسئله شخص مطرح نیست، تاکید کرد: مسئله این است که سازمان ملل یک ارگان و سازمانی نیست که زیر نظر آمریکا اداره شود که در این میان آمریکا تعیین کند که نماینده شما چه کسی باشد و چه کسی نباشد، لذا این مسئله می‌تواند در مورد کشورهای دیگر نیز اتفاق بیافتد.

نماینده مردم همدان این اقدام آمریکا را دخالت در امور سازمان ملل عنوان کرد و گفت: آمریکا در واقع عضوی از سازمان ملل است و تنها تفاوتی که با دیگر اعضای این سازمان دارد این است که محل این سازمان در نیویورک تعیین شده است ولی این دلیلی بر محق بودن آمریکا در دخالت بیشتری در امور داخلی این سازمان به عنوان یک عضو نیست و این خلاف آیین نامه‌های سازمان ملل و فلسفه وجودی آن سازمان است، لذا هر کشوری اختیار دارد که هر فردی را که مناسب می‌داند به عنوان نماینده خود به سازمان ملل معرفی کند.

کارخانه‌ای این اقدام آمریکا را دست آویزی برای دخالت در امور داخلی کشور‌ها دانست و با اشاره به شیوه برخورد آمریکا در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران افزود: سلطه‌گری آمریکا در تمام زمینه‌ها نمایان است.

وی همچنین تاکید کرد: آمریکا پا را فرا‌تر از حد قانونی خود به عنوان یک عضو سازمان ملل گذاشته و برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف می‌کند بنابراین ما باید با قدرت در مقابل زیاده خواهی آمریکا در تمام زمینه‌ها بایستیم.

نماینده مردم همدان در پاسخ به سئوالی در خصوص تاثیر این جریان در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با بیان اینکه این اتفاق ارتباطی به روند مذاکرات ندارد, یادآور شد: البته آنچه که برای ما مهم است توافق نهایی نیست، بلکه آنچه که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم از حقوق مسلم هسته‌ای خود دفاع کنیم و در برابر زیاده خواهی امریکا و اروپا یک قدم عقب نشینی نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز