خبرگزاری کار ایران

در پی بسته ماندن درب‌های کارخانه:

کارگران فولاد سازان فرآیند به اداره کار شکایت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۵۳۸

نماینده کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند ازطرح شکایت۸۰ نفر از کارگران بیکار شده این واحد صنعتی به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان ملارد خبر داد / کارفرما به هیچ یک از دستورات مقامات دولتی توجه‌ای ندارد وهمچنان با بستن دربهای کارخانه ان را تعطیل اعلام کرده است.

نماینده کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند ازطرح شکایت۸۰ نفر از کارگران بیکار شده این واحد صنعتی به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان ملارد خبر داد.

«میر ولی حاجی‌زاده» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از روز ۲۵ فروردین ماه، درهای کارخانه به روی کارگران بسته شده و کارفرما از ورود کارگران به کارخانه ممانعت کرد که در ‌‌نهایت کارگران ناچار شدند تا با طرح شکایت در اداره تعاون کار ورفاه اجتمعی شهرستان ملارد برای بازگشت به کار خود اقدام کنند.

او همچنین با اشاره به جلسه‌ای که در ۲۸ فروردین برای بررسی مشکلات کارگران فولاد در محل فرمانداری برگزار شده بود، گفت: در این جلسه که نماینده کارگران نیز حضور داشت، فرماندار خطاب به مدیر عامل کارخانه تاکید کرد که درب‌های کارخانه را به روی کارگران بازکرده و معوقات حقوقی آن‌ها را نیز پرداخت کند.

او با بیان اینکه وضعیت کارگران همچنان نامعلوم است ادامه داد: کارفرما به هیچ یک از دستورات مقامات دولتی توجهی ندارد وهمچنان با بستن دربهای کارخانه ان را تعطیل اعلام کرده است.

واکنش کارفرما و توضیحات مسئولان دولتی

در این رابطه با وجود تماس‌های مکرر خبرنگار ایلنا برای جویا شدن علت بسته شدن کارخانه فولاد سازان فرآیند، «مهدی‌زاده» کارفرمای کارخانه فولاد سازان فرآیند حاضر به پاسخگویی به ادعای کارگران نشد.

همچنین در این زمینه آقای حسینی، بخشدار منطقه صفاد شت ملارد تاکید کرد: موارد قانونی در کار کارگران فولاد سازان فرآیند رعایت نشده و آنان می‌توانند برای دریافت مطالبات صنفی خود از راه قانونی وارد شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز