خبرگزاری کار ایران

برگزیده‌ اشعار شمس لنگرودی منتشر می‌شود

کد خبر : ۱۶۰۴۸۰

برگزیده اشعار شمس لنگرودی توسط انتشارات سرزمین اهورایی منتشر می‌شود.

برگزیده‌ای متفاوت از اشعار شمس لنگرودی در سرزمین اهورایی منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مجید ضرغامی مدیر مسئول و صاحب امتیاز این انتشارات گفت: قرارداد برگزیده سروده‌های شاعر و پژوهشگر نام آشنا شمس لنگرودی منعقد شده است و به زودی این مجموعه متفاوت که به انتخاب شاعر و پژوهشگر گرامی علیرضا بهنام جمع آوری شده است توسط سرزمین اهورایی منتشر می‌شود. در این مجموعه علیرضا بهنام با تکیه بر اشعار بلند و روایی شمس لنگرودی سیر تحول تصویر و روایت را در اشعار او به نمایش می‌گذارد. علیرضا بهنام در مقدمه این مجموعه و همچنین در انتخاب اشعار تلاش کرده است با نگاه و انتخاب خاص خود بر آثار شمس لنگرودی با تاکید بر اهمیت این شاعر به عنوان یکی از پیشگامان شعر مدرن روایی، مسیر شعر او از روایت‌های بلند و پیچیده به سوی تک تصویرهای روایی را به نمایش بگذارد. با توجه به جایگاه و اهمیت شمس لنگرودی در شعر معاصر و نگاه متفاوت بهنام بر کارنامه‌ی شعری لنگرودی این کتاب اثری متفاوت در میان گزیده اشعار منتشر شده از شمس لنگرودی خواهد بود.» وی افزود: «امیدوارم با طی شدن مراحلل اولیه تولید و مراحل قانونی این کتاب به زودی منتشر شده و در کنار دیگر مجموعه اشعار انتشارات سرزمین اهورایی روانه‌ی بازار نشر شود.

شمس لنگرودی در سال ۱۳۲۹ در لنگرود متولد شد و سرودن شعر را از دههٔ ۱۳۵۰ آغاز کرد. نخستین دفتر شعرش رفتار تشنگی در ۱۳۵۵ منتشر شد، وی پس از انتشار مجموعه‌هایخاکستر و بانو و جشن ناپیدادر اواسط دههٔ ۱۳۶۰بیشتر شناخته شد. از آثار او می‌توان به مجموعه‌هایی مانند: خاکستر و بانو – قصیده لبخند چاک چاک – نت‌هایی برای بلبل چوبی – پنجاه و سه ترانه عاشقانه – باغبان جهنم – لب‌خوانی قزل‌آلای من – می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده‌ام – رژه بر خاک پوک – رباعی محبوب من و تاریخ تحلیلی شعر نو نام برد.

کتاب منتخب اشعار شمس لنگرودی به انتخاب و گزینش علیرضا بهنام در قطع رقعی و با فروست شماره دوازده شعر ایران در انتشارات سرزمین اهورایی منتشر می‌شود و به زودی به همراه دیگر مجموعه اشعار این انتشارات روانه‌ی بازار نشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز