خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر اوکراین روسیه را به «صدور تروریسم» متهم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۷۶

آنچه من درک می کنم این است که فدراسیون روسیه محصول جدیدی برای صادرات دارد. علاوه بر صادرات نفت و گاز، روسیه اکنون تروریسم را به اوکراین صادر می کند. دولت روسیه باید بلافاصله به حمایت خود از گروه‌های خرابکار پایان دهد، تروریست‌ها را محکوم کند و از آنها بخواهد که ساختمان‌های دولتی را تخلیه کنند.

«آرسنی یاتسنیوک» نخست‌وزیر اوکراین در جلسه دولت درباره بحرانی که شرق کشور را تهدید می‌کند، روسیه را به «صدور تروریسم» متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ یاتسنیوک گفت: «آنچه من درک می کنم این است که فدراسیون روسیه محصول جدیدی برای صادرات دارد. علاوه بر صادرات نفت و گاز، روسیه اکنون تروریسم را به اوکراین صادر می کند. دولت روسیه باید بلافاصله به حمایت خود از گروه‌های خرابکار پایان دهد، تروریست‌ها را محکوم کند و از آنها بخواهد که ساختمان‌های دولتی را تخلیه کنند.»

از طرف دیگر٬ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ویتنام، خواستار گفت‌وگوی دولت با جدایی‌طلبان اوکراینی شد و نسبت به استفاده از زور هشدار داد.

لاوروف گفت: «سعی خواهیم کرد اوضاع را آرام نگه داریم. اما دولت اوکراین باید به نظرات و خواست‌های شهروندان اوکراین که در مناطق جنوب شرق زندگی می‌کنند٬ احترام بگذارد. دولت اوکراین باید بدون تاخیر، برای آرام کردن اوضاع وارد مذاکره شود، نه با شعله‌ور کردن مسائل و با استفاده از نیروهای امنیتی و به ویژه ارتش که در قانون اساسی اوکراین هم به صراحت ممنوع است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین هشدار داد که رفتار دولت اوکراین می‌تواند باعثشکست مذاکرات امروز - پنجشنبه - در ژنو بین نمایندگان روسیه، اوکراین٬ آمریکا و اتحادیه اروپا برای پیدا کردن راه حل بحران اوکراین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز