خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد؛

افزایش تیم‌های جام ملت‌های آسیا / آرزوی موفقیت برای ایران در جام جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۴۰

شیخ سلمان برای تیم‌های ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آرزوی موفقیت کرد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه با افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم موافقت کرد. همچنین اعضای حاضر در این نشست برای تیم‌های ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایلنا، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه با افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم موافقت کرد.

این کمیته که تحت ریاست شیخ سلمان بن ابراهیم فعالیت می‌کند، همچنین تصمیم گرفت AFC چلنج کاپ را از فهرست رقابتهای کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف کند. رقابتهای چلنج کاپ که از ۱۹ تا ۳۰ ماه مه(۲۹ اردیبهشت تا ۹ خرداد) در مالدیو برگزار خواهد شد، آخرین دوره این رقابتها خواهد بود.

شیخ سلمان در این جلسه همچنین برای تیم‌های ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا خواستار موفقیت در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد.

این کمیته همچنین قبول کرد که رقابتهای مقدماتی جام جهانی با رقابتهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا، یکی شود. البته بسته به تعداد شرکت کنندگان، اتحادیه‌های عضو، در مرحله مقدماتی به هشت گروه تقسیم می‌شوند. تیم‌های نخست این هشت گروه به همراه چهار تیم برتر دوم، به مرحله پایانی رقابتهای مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا راه خواهند یافت. پس از آن ۱۰ تیم در مرحله پایانی رقابتهای مقدماتی جام جهانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

۲۴ تیم دیگر رقابتهای مقدماتی در شش گروه چهار تیمی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف هم خواهند رفت. مرحله پایانی رقابتهای مقدماتی جام جهانی و رقابتهای جام ملت‌های آسیا به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

اتحادیه عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس عملکرد تیم‌های ملی و باشگاهی این کشورها در چهار سال گذشته رده‌بندی می‌شوند. ۳۰ درصد از امتیازات به عملکرد ملی کشورها اختصاص خواهد یافت و ۷۰ درصد از امتیازات به عملکرد باشگاهی کشورها اختصاص می‌یابد.

بر اساس رده بندی، تیم‌های اول تا بیست و چهارم آسیا مجاز به شرکت در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. جدای از حضور در رده بندی ۲۴ تیمه، تیم‌ها باید به معیارهای حضور در این رقابتها دست پیدا کنند. این تیم‌ها همچنین باید برنامه‌های یکپارچه‌ای داشته باشند و نیز لیگ حرفه‌ای خودکفا، امکانات مورد نظر آیین نامه و نیز سیستم لجستیکی مناسب برای دریافت سهمیه باشند.

تیم‌‍ هایی که بین ۲۵ تا ۳۲ رده بندی آسیا قرار دارند می‌توانند در مرحله گروهی رقابتهای جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کنند و تیم‌های ۳۳ تا ۴۷ رده‌بندی برای حضور در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا باید در پلی‌آف شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز