خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

سلامت روان به عنوان دغدغه اصلی در استان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۱۷

استاندار زنجان گفت: سلامت روانی هم جنبه شخصی دارد وهم اجتماعی و باید آموزشهای لازم در ارتقا سطح رفتار های مردم و بالابردن آستانه تحمل مردم در استان ودر جهت نیز علت یابی درست آن بر آییم.

استاندار زنجان, با اشاره به هفته سلامت, گفت: باید در این هفته مفهوم سلامت به صورت اجتماعی مطرح شود و همه آحاد جامعه باید دغدغه سلامت را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا ", اولین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان زنجان, در سال جاری با حضور جمشیدانصاری استاندار، حمید رضا شهبازی معاون سیاسی امنیتی استانداری, بیگلری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و اعضای کارگروه برگزار شد.

در این جلسه استاندار زنجان, با تاکید به تصمیم و برنامه ریزی هایی که دولت در امور اقتصادی، فرهنگی، اشتغال و سلامت دارد، گفت: در این راستا کار گروهها نیز نسبت به سالهای قبل دارای مسئولیتهای بیشتری خواهند بود که باید با برنامه ریزی های جدید و جدیتر در پرداختن به منویات و تاکیدات رهبری، دولت و مردم گام بردارند.

انصاری, در ادامه تصریح کرد: ابلاغ سیاستهای کلی نظام سلامت از جانب مقام معظم رهبری نقطه پایانی بر تعارضات در جامعه است و مسئولیت همه دستگاهها ی مکلف را مشخص وبا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها که در حوزه سلامت جامعه پیش بینی شده، در جهت رفع تنگناهای امروز بویژه در زمینه بهبود اقتصاد خانوار در تامین امنیت غذایی و بهبود سلامت برنامه های مهمی اجرا خواهد شد.

استاندار زنجان, با بیان اهمیت این موارد در جامعه اظهار داشت: تدوین برنامه های اجرائی و مراقبت در اجرای این برنامه ها را مهم واساسی است.

وی گفت: این جلسات نیزباید پابه پای ابلاغ سیاستهای دولت پیش رود تا مردم آثار و نتایج آن را به صورت ملموس و مشخص ببینند.

انصاری, در بخشی از سخنان خود, با اشاره به بند سه سیاست کلی نظام سلامت ارتقای سلامت روانی جامعه را با ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی و ترویج آموزشهای اخلاقی و معنوی مهم دانسته و افزود: این موضوع یکی از مهم ترین تفاوتهای جامعه ایرانی و جوامع دیگرو بالاخص در بین مردم استان است.

استاندار زنجان, با اشاره به افزایش روحیه پرخاشگری در بین مردم استان زنجان گفت: سلامت روانی هم جنبه شخصی دارد وهم اجتماعی و باید آموزشهای لازم در ارتقا سطح رفتار های مردم و بالابردن آستانه تحمل مردم در استان ودر جهت نیز علت یابی درست آن بر آییم.

وی, ایجاد انضباط و آرامش در فضای شهری را از عمده ترین راههای پیشگیری از مسایل روحی و روانی در بین مردم استان دانست که همکاری دستگاههای ذیربط را می طلبد.

استاندار زنجان در ادامه احساس مخاطره در بین مردم استان را با شیوع شایعه وجود بیماری در استان از جمله سرطان مهم ارزیابی کرد و گفت: این شایعات باعثایجاد تاثیرات منفی بر سلامت روان جامعه دارد که این موضوع باید بابررسی دقیق و علمی و معتبر صحت و سقم برای مردم ارائه داده شود تا آرامش روحی و جسمی مردم استان تامین باشد.

انصاری با اشاره به هفته سلامت گفت: باید در این هفته مفهوم سلامت به صورت اجتماعی مطرح شود و همه آحاد جامعه باید دغدغه سلامت را داشته باشند.

بیگلری, سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه وسفر وزیر به استان, افتتاح ۱۵۱ تخت دیالیز و نیز بازدید های وی از ظرفیتهای ایجاد شده در حوزه سلامت " پروژهای در حال افتتاح دانشکده دندانپزشکی، ساختمانهای در حال ساخت, کلینیک های انجمن های مهرانه و کلیوی گفت: جشنواره سلامت در استان، دیدار نوروزی ریاست دانشگاه به صورت متمرکز، و نیز تلاشهای دست اندر کاران بسیج سلامت نوروزی که کم حاشیه ترین و کم خطر ترین حوادثانجام شد از دیگر اقدامات مطلوب دراین راستا بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه ابلاغ سیاست کلی سلامت کشور به عنوان نقطه عطف نظام سلامت نام برد که تضمینی برای انجام کار های اساسی در کشور میباشد. بیگلری, ادامه داد: این سیاست رضایتمندی در بین مردم را در کوتاه مدت و هوشمندی ساختار ها جهت شناسایی مشکل و حل سریع آن دربلند مدت در پی دارد.

سرپرست دانشگاه بهبود سلامت روان در بین آحاد مردم جامعه را مهم دانسته و گفت: برنامه های متنوع و کار بردی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان پیش بینی شده. شهبازی, معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان نیز در ادامه جلسه ضمن تشکر از برگزاری جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: بیش از ۸۰ درصد مصوبات این کارگروه محقق شده است.

شهبازی, همچنین افزود: امیدواریم با بالابردن درصد تحقق مصوبات ضمن ارتقای سلامت، دغدغه های مردم را نیز در امر بهداشت وسلامت مرتفع سازیم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کارگوه در آن مسیر شرایط مناسبی در همه ابعاد داشته باشد.

در این جلسه صائینی معاون بهداشتی دانشگاه اولویت های اقدام ارتقای سلامت راایجاد سیاست عمومی سلامت، خلق محیط‌های حمایتی، تقویت اقدام جامعه، توانمندسازی مردم برشمرد و تأثیر خود مراقبتی بر سیستم ارائه خدمات بهداشتی راکاهش ویزیت پزشکان عمومی تا ۴۰%، کاهش ویزیت های سرپایی تا ۱۷%، کاهش ویزیت های بعدی بیماری ها تا ۵۰%، کاهش بستری شدن در بیمارستان ها تا ۵۰%، کاهش طول دوره اقامت بیمار در بیمارستان تا ۵۰%، کاهش یا تعدیل مصرف داروها وکاهش روزهای غیبت از کار تا ۵۰% عنوان کرد.

لازم به ذکز است در پایان این جلسه از اعضای کار گروه سلامت و امنیت غذائی استان با اهدا لوح تقدیر قدر دانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز