خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ویژه آمل:

امر نوسازی و بهسازی یک امر اقتصادی و فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۴۲

امر نوسازی و بهسازی یک امر اقتصادی و فرهنگی است که در نامگذاری سال ۹۳ نیزبر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ تاکید شده است.

معاون فرمانداری ویژه آمل در اولین جلسه کارگروه ساماندهی بافت فرسوده در فرمانداری آمل گفت: امر نوسازی و بهسازی یک امر اقتصادی و فرهنگی است که در نامگذاری سال ۹۳ نیزبر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ تاکید شده است.
به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل جلسه کارگروه ساماندهی بافت فرسوده به ریاست علی شعبانی و با حضور اعضای مرتبط در سالن اجتماعات این فرمانداری تشکیل شد.
معاون فرمانداری آمل با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از طرف مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد و فرهنگ دو مقوله‌ای است که در حوزه ماموریت و سیاست‌های توسعه شهری و بهسازی و نوسازی شهری، مطابق با اهداف نامگذاری است وتلاش می‌شود آن را به عنوان راهبرد سرلوحه کار خود قرار داده و برای آن برنامه عملیاتی تدوین کنیم.
وی ادامه داد: در این برنامه عملیاتی، بهسازی و نوسازی از جنبه اقتصاد، کارآمد‌ترین سیاست در توسعه شهری برای ارتقائ اقتصاد ملی است تا با استفاده مجدد از منابع و اراضی به توسعه پایدار برسیم.
معاون فرمانداری افزود: در بحثفرهنگی بافت‌های میانی و محله‌های تاریخی، مکان‌هایی است که ساختار اجتماعی و فرهنگی متعالی دارند و بهتر است با ارتقاء آن‌ها به ارتقاء فرهنگی جامعه کمک کنیم.
شعبانی به ساخت‌و‌سازهای بدون ضابطه در حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: در تعدادی از روستاهای پرجمعیت حاشیه شهر، شاهد ساخت‌و‌سازهای بدون ضابطه هستیم که در آینده‌ای نزدیک این مناطق خود بافت فرسوده ما خواهند بود.
معاون فرمانداری آمل در پایان سخنان خود به امکان حضور بخشهای دولتی در این مقوله اشاره کرد و تصریح داشت: بخشهای غیر دولتی می‌توانند به منظور تامین خدمات و فضاهای عمومی، فرهنگی، گردشگری، آموزشی، مذهبی و ورزشی طرحهای بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارامد شهری به همراه تاییدیه دستگاه اجرایی، هزینه‌هایی را متقبل شوند و با ارائه صورتحساب به امور مالیاتی، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی موئدیان محسوب شوند.
در ادامه این جلسه مهندس طاهرنژاد از شهرداری امل به موفقیت این شهرداری در مقوله نوسازی و بهسازی آمل اشاره داشت و افزود: شهر آمل در این زمینه چه در صدور پروانه و چه در پرداخت تسهیلات رتبه اول استان را داراست. گر چه در خصوص پرداخت تسهیلات در سال ۹۲ با بانک‌ها مشکل داشتیم.
وی به مناسب نبودن طراحی شهری اشاره کرد و افزود: درنوسازی بافت‌های فرسوده الگوهای معماری نادیده گرفته می‌شوند و به سیمای کلی شهر توجه نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز