خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

دولت فکری به حال حقوق بگیران بکند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۵۰

بار تورم نباید بر دوش فقرا گذاشته شود / دولت باید وضعیت جوانان بیکار، بی سرپناه، ازدواج نکرده، در حال تحصیل و دختران بی جهیزیه را در نظر بگیرد / برای موفقیت دولت دعا می کنم.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: بار و سنگینی تورم نباید بر دوش فقرا گذاشته شود.

به گزارش ایلنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد ˈاعظمˈ قم افزود: البته در اینجا فقرا به معنای فقیر مسکین نیست بلکه کسانی است که درآمد محدود ثابت دارند.

وی با بیان اینکه مردم در خواسته های روزهای اخیر خود از گرانی کالاها گلایه داشته و از بنده خواسته اند که این مسائل را تذکر بدهم، افزود: اخیرا و در پی گران شدن حامل های انرژی از سوی دولت، موجی از تورم ایجاد شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت باید فکری به حال طبقات نیازمند بکند، افزود: تورم دو اثر مختلف دارد، یکی اینکه ثروتمندان را ثروتمندتر و دیگر این اینکه نیازمندان را نیازمندتر می کند و دولت باید فکری به حال حقوق بگیران بکند.

وی گفت: دولت باید یارانه حقوق بگیران و افراد نیازمند را زیاد کند تا تورم موجود برای آنها جبران شود.

این مرجع تقلید افزود: دولت باید وضعیت جوانان بیکار، بی سرپناه، ازدواج نکرده، در حال تحصیل و دختران بی جهیزیه را در نظر بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه قشر آسیب پذیر نباید بیش از این آسیب ببیند، خواستار همفکری متفکران و کارشناسان دولت، مجلس و متفکران آزاد برای حل مشکل تورم در کشور شد.

وی افزود: این مشکل پیچیده ای است که نیازمند بررسی علمی و گسترده است و بنده هم برای موفقیت آنان دعا می کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز