خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت با نگاه جدید به نهادهای مدنی بنگرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۲۵

اصلاح‌طلبان می‌خواهند از تریبون‌های جامعه مدنی مانند احزاب و روزنامه‌ها استفاده بکنند اما جناح مقابل، دوست ندارد صدای اصلاح‌طلبان در جامعه شنیده شود / خانه احزاب محلی برای هم‌اندیشی و در راستای تقویت نظام است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه خانه احزاب محلی برای هم‌اندیشی و در راستای تقویت نظام است، تصریح کرد: دولت آقای روحانی، باید با نگاه جدید و متفاوت از دولت سابق به مسائل و از جمله به نهادهای مدنی و خانه احزاب بنگرد و قانون را اجرا کند و تحت تاثیر رجزخوانی‌های مخالفان قرار نگیرد.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مخالفت‌‌های اصولگرایان با بازگشایی مجدد خانه احزاب گفت: بخشی از این مخالفت به خاطر مشکلات ساختاری در کشور ماست که اصولگرایان بر بخشی از مهمترین تریبون‌ها و نهادها تسلط یافته‌اند و از آنها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در برابر این استفاده اصولگرایان از تریبون‌های عمومی، اصلاح‌طلبان می‌خواهند از تریبون‌های جامعه مدنی مانند احزاب و روزنامه‌ها استفاده بکنند اما از آنجایی جناح مقابل، تمامیت خواه است، دوست ندارند صدای اصلاح‌طلبان در جامعه شنیده شود.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به پلمپ خانه احزاب در دولت قبل اظهار داشت: خانه احزاب محلی برای هم‌اندیشی میان نیروها و فعالان حزبی برای ارائه برنامه به نظام و دولت‌هاست اما از آنجایی برخی از جریان‌های بی‌شناسنامه و غیرمسئول، به کار حزبی اعتقادی ندارند برای این نهاد مدنی سنگ‌اندازی کردند و شاهد این بودیم که در آخر نیز خانه احزاب را به شکل غیرقانونی بستند.

میرلوحی در پاسخ به این سوال که دلیل نگرانی و مخالفت اصولگرایان از بازگشایی خانه احزاب چیست؟ بیان کرد: از آنجایی که اصلاح‌طلبان به کارهای تشکیلاتی و حزبی اعتقاد دارند و فعال‌تر هستند، آنها نگرانند که با بازگشایی و برگزاری انتخابات آن، شکست بخورند و به همین دلیل نیز با بازگشایی خانه احزاب مخالفت می‌ورزند.

وی در خصوص اقدامی که دولت تدبیر و امید در بازگشایی خانه احزاب باید انجام بدهد، اذعان داشت: دولت آقای روحانی، باید با نگاه جدید و متفاوت از دولت سابق به مسائل و از جمله به نهادهای مدنی و خانه احزاب باید بنگرد و قانون را اجرا کند و تحت تاثیر رجزخوانی‌های مخالفان قرار نگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه خانه احزاب محلی برای هم‌اندیشی و در راستای تقویت نظام است، بیان کرد: احزاب و سایر نهادهای مدنی، محلی برای ایفای نقش جدی‌تر مردم است و حال که مقام معظم رهبری نیز به نقش مردم در امور تاکیدات جدی داشته‌اند، احزاب می‌توانند بسترساز ایفای نقش مردم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز