خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

اوکراین در معرض جنگ داخلی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۲۸

بنا بر بیانیه‌ای که کاخ کرملین منتشر کرده، رئیس‌جمهوری روسیه به آنگلا مرکل گفته است که «افزایش شدید بحران» اوکراین را در خطر جنگ داخلی قرار داده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت که پس از آن‌که دولت اوکراین اقدام به اعزام نیرو برای مقابله با جدایی‌طلبان کرد، این کشور در مرز جنگ داخلی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، بنا بر بیانیه‌ای که کاخ کرملین منتشر کرده، رئیس‌جمهوری روسیه به آنگلا مرکل گفته است که «افزایش شدید بحران» اوکراین را در خطر جنگ داخلی قرار داده است.

اشاره ولادیمیر پوتین به «عملیات ویژه‌ای» است که نیروهای نظامی اوکراین آغاز کرده‌اند؛ ارتش اوکراین این عملیات را در شهر «اسلاویانسک» که شبه‌نظامیان هوادار روسیه ساختمان‌های دولتی‌اش را اشغال کرده‌اند، آغاز کرده و نیروهای هوابرد این کشور نیز در پایگاهی نظامی در نزدیکی شهر «کراماتورسک» پیاده شده‌اند. برخی گزارش‌ها حاکی از تبادل آتش در این پایگاه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هر دو مقام ارشد روسیه و آلمان در گفت‌وگوی تلفنی خود بر «اهمیت» گفت‌وگوهای چهارجانبه که قرار است فردا – پنجشنبه - با شرکت روسیه، آمریکا، اوکراین و اتحادیه اروپا انجام شود - تاکید کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از دفتر صدراعظم آلمان نقل کرده است که ولادیمیر پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی «ارزیابی متفاوتی از رخدادهای» اوکراین داشته است.

بنا بر اعلام دفتر مرکل گفت‌وگو‌ها بر آماده‌سازی دیدار پنجشنبه در ژنو متمرکز بودند.

پوتین در عین حال از اهمیت «ثبات بخشیدن به اقتصاد اوکراین» و اطمینان یافتن از این موضوع که صادرات گاز روسیه به اروپا به مشکلی بر نخورد نیز سخن گفته است.

رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی دیگری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این تماس نیز رئیس‌جمهوری روسیه دلیل تنش‌ها را متوجه کی‌یف دانسته است.

وی گفته است که استفاده از زور علیه آنچه «جنبش‌های اعتراض مدنی» در شرق اوکراین نامیده «غیر قابل قبول» است.

گفته‌های رئیس‌جمهوری روسیه علیه سیاست‌های دولت اوکراین در حالی است که کشورهای غربی طی روزهای گذشته از سیاست‌های مسکو در اوکراین انتقاد کرده‌اند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر لزوم پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک گفته است که چنین چیزی در «فضای ارعاب و تهدید نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، تحریکات مسلحانه در داخل اوکراین و سخنان تند مقام‌های کرملین موفق نخواهد بود».

دوشنبه گذشته نیز اتحادیه اروپا با تاکید بر «نقش روسیه در بحران به وجود آمده در شرق اوکراین»، با افزودن افرادی دیگر به فهرست تحریمی خود به مسدود کردن دارایی‌هایشان و جلوگیری از صدور ویزا برای کشورهای این اتحادیه، اقدام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز