خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت توجه به روش‌های جدید تامین منابع مالی در مدیریت شهری زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۱۳

فرماندار زنجان, با بیان راهکارهای مناسب مدیریت شهری در زنجان, گفت: تا زمانی که نتوانیم درآمدهای پایدار برای شهر ایجاد کنیم نمی‌توانیم به سمت توسعه شهری پایدار حرکت کنیم, با تکیه بر درآمدهای حاصل از عوارض نمی‌توان به مطالبات رو به رشد مردم پاسخ داد.

فرماندار زنجان, گفت: باید طرح جامع و تفصیلی دقیقی در شهر زنجان داشته باشیم, کمسیون ماده ۵ در موراد گریزناپذیر باید وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, مجید فرخی, در دیدار با رئیس وجمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری ومعاونین شهردار ی زنجان، ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل سازمانی با عنوان سازمان نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در شهر زنجان، اظهار داشت: شهر زنجان در حال حاضر۵۱۱ هکتار بافت فرسوده دارد و ضرورت توجه به این بافت باید مورد تاکید باشد.

فرخی, با بیان اینکه باید نسبت به احیای بافت فرسوده شهری در زنجان اهتمام جدی وجود داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه شهری زنجان نحوه برخورد با بافت فرسوده است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی, در این خصوص گفت: تشکیل سازمان نوسازی و بهسازی در مدیریت شهری زنجان با وظیفه مداخله در بافت فرسوده شهر زنجان می‌تواند نسبت به احیای وضعیت موجود این بافت‌ها و کاهش مشکلات و مخاطرات در این حوزه بسیار راهگشا باشد.

فرماندار زنجان در ادامه با بیان اینکه بدون مداخله دولت و مدیریت شهری در بافت فرسوده مشکل بافت فرسوده حل نخواهد شد، گفت: بافت فرسوده احیا نمی‌شود مگر با مشارکت مردم وحمایت جدی دولت، که باید در سال‌های آتی نسبت به عملیاتی کردن این موضوع اقدامات اجرایی صورت گیرد.

فرماندار زنجان, در این راستا یکی از مشکلات موجود در شهر زنجان را سبزه میدان زنجان ذکر کرد وگفت: امید می‌رود با حمایت‌های معاونت عمرانی استانداری مشکلات این منطقه از شهر مرتفع شود.

تراکم بالا و مخاطرات زیاد در حوزه مدیریت بحران بافت فرسوده

وی در ادامه, به تشکیل سازمان نوسازی و بهسازی اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت شهری نباید متکی به سازمان عمران شهری باشد, باید همانند شهرهای موفق در حوزه بافت فرسوده نسبت به تشکیل سازمانی تخصصی در این بخش و انجام اقدامات سازنده اقدام کنیم.

فرخی بافت فرسوده را ریزدانه و ناپایدار عنوان کرد و اظهار داشت: در این بافت تراکم بالا است و مخاطرات زیادی در حوزه مدیریت بحران وجود دارد.

این مقام مسئول در زنجان تصریح کرد: مشکلات اجتماعی و تبعات ناشی از آن نیز از جمله موارد مهم در بافت فرسوده شهری است, بافت فرسوده دارای خدمات زیربنایی خوبی است و به جای توسعه شهر در مناطقی که نیازمند این خدمات هستند می توان ساخت وسازها را در این بافت متمرکز کرد و به اهداف لازم با صرفه اقتصادی و سرعت عمل بالا رسید.

فرماندار زنجان, اصلاح چهره شهر را مهم ارزیابی کرد وگفت: با انجام حمایت های لازم و اقدامات موثر باید نسبت به اصلاح چهره شهر اقدام کرد.

وی, خواستار حرکت مجموعه شهرداری و شورا به سمت درآمدهای پایدار شهری شد و تاکید کرد: تکیه بر عوارض شهری در کوتاه مدت پاسخگو بوده و نمی‌توان برای توسعه پایدار شهر بر آن متکی بود., تا زمانی که نتوانیم درآمدهای پایدار برای شهر ایجاد کنیم نمی‌توانیم به سمت توسعه شهری پایدار حرکت کنیم, با تکیه بر درآمدهای حاصل از عوارض نمی‌توان به مطالبات رو به رشد مردم پاسخ داد.

فرخی, در بخشی از سخنان خود, مطالبات مردم را برای توسعه شهر یادآور شد و افزود: بخشی از پاسخ دادن مطالبات مردم نیازمند اعتبارات است, هنر زمانی است که کار در تامین منابع موجود که مغفول مانده است انجام شود, سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار از کارهای مهمی است که باید در دستور کار باشد.

وی, همچنین ادامه داد: در این خصوص لازم است در حوزه شهرداری پروژه‌هایی متناسب با اراضی شهر تعریف شود.

فرماندار زنجان, انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر برای مشارکت در پروژه‌های شهری شد و گفت: باید با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری دو جانبه منابع مالی مناسبی را وارد مدیریت شهری زنجان بکنیم.

فرخی, احصای مناسب پروژه‌ها در سطح شهر, اراضی در اختیار شهرداری را در حکم نفت برای شهرداری دانست و افزود: شهرداری باید از این نفت در اختیار, بهره وری لازم را داشته باشد و آن را تبدیل به محصولات دیگر بکند, از قبل همین موضوع درآمدهای شهری نیز افرایش خواهد یافت و سرمایه اولیه نیز وجود خواهد داشت.

ضرورت توجه به روش‌های جدید تامین منابع مالی در مدیریت شهری زنجان

فرخی, در ادامه ضررورت توجه به روش‌های نو و جدید تامین منابع مالی را یادآور شد و اظهار داشت:. با شیوه‌های موجود تامین منابع مالی امروزه شهرداری‌ها نخواهند توانست به اهدافی که قانون‌گذار برای ارائه خدمات به مردم تعیین و تعریف کرده موفق باشند, روش‌های جدید باید در دستور کار باشد, شیوه‌های تامین مالی را بشناسیم و برای تحقق آن تلاش کنیم.

فرماندار زنجان, خواستار تشکیل کمسیون راهبردی تامین منابع مالی در مدیریت شهری زنجان شد و افزود: تشکیل کمسیون راهبردی تامین منابع مالی می‌تواند در زیر مجموعه کمسیون‌های سرمایه‌گذاری تشکیل شود, بسیاری از شیوه‌ها نیازمند منابع مالی نیست وطرح متناسب برای پروژه باید تعیین شود.

همچنین وی یاد آورشد: مدیریت شهری زنجان, باید نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز که اتفاق می‌افتد توجه لازم را داشته باشد, این موارد بعدها مشکلات اجتماعی متعدد ایجاد خواهد کرد, مدیریت شهری می‌تواند از اوراق مشارکت در زمینه سرمایه‌گذاری استفاده کند.

در حوزه طرح تفصیلی شهر زنجان نیازمند بازنگری هستیم

فرخی, همچنین به طرح تفصیلی و جامع شهر زنجان اشاره و خاطر نشان شد: در حوزه طرح تفصیلی شهر زنجان نیازمند بازنگری هستیم, در برخی مناطق نیازمند در شهر زنجان نیازمند افزایش تراکم هستیم و در برخی مناطق کاهش آن و این موارد باید بررسی شود.

فرماندار زنجان, اضافه کرد: مجموعه شهرداری و راه و شهرسازی باید در بحثطرح تفصیلی و جامع تعامل داشته باشند, باید در شهر زنجان طرح جامع و تفصیلی قوی داشته باشیم تا مراجعات به کمسیون ماده ۵ کم شود.

فرخی, با بیان اینکه نباید هر چیزی را برای تغییر کاربری به این کمسیون فرستاد، یادآور شد: باید طرح جامع و تفصیلی دقیقی در شهر زنجان داشته باشیم, کمسیون ماده ۵ در موراد گریزناپذیر باید وارد شودو در برخی موارد اهداف شورای عالی معماری وشهرسازی هم مورد بی‌توجهی قرار می‌ گیرد.

اگر همه در مدار قانون باشیم مشکلی وجود نخواهد داشت

فرماندار زنجان, در خصوص برخی مشکلات گذشته در مورد تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان, از طرف فرمانداری و مشکلات در این حوزه تاکید کرد و گفت: اگر همه در مدار قانون باشیم مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گفته فرماندار زنجان, وظیفه تطبیق مصوبات با قوانین، شخص فرماندار است و فرماندار و شورای شهر در خصوص اقدامات خود در برابر قانون باید پاسخگو باشند.

وی افزود: برای اینکه مشکلات بعدی پیش نیاید مصوبات باید در چارچوب ضوابط قانونی باشد و مصوبات قانونی ارسال شود ما هم بر اساس ضوابط تطبیق می‌دهیم.

فرخی در ادامه عنوان کرد: در چارچوب قانون کاری خواهیم کرد که مشکلی پیش نیاید, در خصوص تفاهم‌نامه‌ها در شورای شهر نیز مستندات باید در اختیار فرمانداری قرار گیرد، جزئیات مشخص شود و مستندات ضمیمه پرونده باشد.

وی حضور افراد توانمند در مدیریت شهری زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: حضور دو فرماندار سابق زنجان, در بین اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در کنار حضور افراد متخص حوزه معماری و شهرسازی و سایر حوزه ها نشان از ظرفیت بالای مدیریت شهری است.

فرماندار زنجان ادامه داد: حضور محسن امین با تجربه فعالیت در کلان شهر تهران فرصتی را در اختیار شهر زنجان قرار داده تا با تعامل و همکاری نزدیک نسبت به رشد و توسعه شهر زنجان قدم برداریم.

فرخی در پایان خاطر نشان شد: حمایت‌های لازم برای رشد و توسعه شهر زنجان و آبادانی آن مورد تاکید است و باید برای تحقق آن تلاش کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز