خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم با اشاره به سوال رسایی از وزیر نفت:

باید از نص صریح قانون پیروی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۸۸

این سوال جزء وظایف وزیر نیست و سوال کننده باید اثبات کند که سوال جزو وظایف وزیراست وآنچه که سوال می‌شود، فقط وظیفه اختصاصی وزیر می‌باشد.

رییس کمیسیون اصل برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید از نص قانون اساسی پیروی کرد و ما به حساب اینکه ایشان جز هیات دولت است نمی‌توانیم از ایشان هر سوالی را بپرسیم.

به گزارش خبرنگار‌ایلنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم در ‌اخطاری با استناد به اصل ۸۸ و ماده ۹۴ آئین نامه داخلی مجلس و واکنش به طرح سوال ‌حمید‌رسایی از وزیر‌نفت، اظهار‌کرد: در‌ قانون و آئین‌نامه به خوبی در حیطه سوال از وزیر سخن به میان آمده است و این نص قانون است. من تعجب می‌کنم که چگونه هیات رئیسه آن را جزو قلمرو سوال از وزیر دانستند؟

وی افزود: این سوال جزء وظایف وزیر نیست و سوال کننده باید اثبات کند که سوال جزو وظایف وزیراست وآنچه که سوال می‌شود، فقط وظیفه اختصاصی وزیر می‌باشد.

مصباحی‌مقدم وظایف عمومی نمی‌تواند جزو قلمرو سوال باشد، عنوان کرد: باید از نص قانون اساسی پیروی کرد و ما به حساب اینکه ایشان جز هیات دولت است نمی‌توانیم از ایشان هر سوالی را بپرسیم.

مصباحی مقدم تاکید کرد: نمی‌توان به حساب اینکه وزیر از هیات دولت آمده و صحبتهایی را در یک محفل خصوصی مطرح کرده از آن سوال کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز