خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع مردم زاهدان:

شهروند درجه دو در کشور نداریم / ایجاد منطقه ویژه پتروشیمی در ایرانشهر

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۲۹

هرچند بیشترین رای شما در انتخابات به خط اعتدال بوده که البته آرای شما برای من افتخار است اما اگر حتی یک رای هم از این استان نداشتم توسعه آنرا وظیفه دولت می دانستم / سپاس مردم ایران را به شیعه وسنی، علمای شیعه و سنی و تمام ریش سفیدان و همه آنهایی که برای آزادی مرزبانان تلاش کردند، تقدیم می کنم.

رییس جمهور با بیان اینکه قانون اساسی تفاوتی بین پیروان مذاهب و اقوام در نظر نگرفته است، ‌ گفت: ‌ ما در کشور شهروند درجه دو نداریم و همه افراد از حقوق شهروندی برابری برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان سومین سفر استانی دولت یازدهم، در استادیوم هفده شهریور زاهدان به مسئله امنیت این منطقه اشاره کرد و گفت: تمام مردم و افرادی که در این استان زندگی می‌کنند امنیت این منطقه را برعهده دارند و نیروهای مسلح تنها کمک کننده و همراه آنها در پایداری امنیت خواهند بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام اقوام و پیروان مذاهب اعم از شیعه و سنی باید برای امنیت این سرزمین دست به دست یکدیگر دهند اظهار کرد: ما همه تابع قانون اساسی هستیم. در این قانون بین اقوام و پیروان مذاهب تفاوتی وجود ندارد و همه مردم این سرزمین تحت لوای قانون اساسی از حقوق شهروندی برابر برخودار هستند.

وی با تاکید براینکه در ایران شهروند در جه دو نداریم، ادامه داد: در ایران شایسته سالاری حاکم است و هر که شایسته‌تر باشد مقامی بالاتر و مسئولیت سنگین‌تری برعهده خواهد داشت. من خوشحال هستم که در این استان معاون استاندار از شیعه و اهل سنت، ‌ فرماندار از شیعه و اهل سنت و حتی فرماندار از مردان و زنان در این استان داریم.

روحانی با بیان اینکه طبق قانون اساسی تفاوتی میان پیروان مذاهب و اقوام قائل نیستیم، خاطر نشان کرد: مردم غیور استان سیستان و بلوجستان زمانی که چند نفر از مرزداران و مرزبانان ما به ناروا وظالمانه توسط گروهکی به گروگان گرفته شده‌اند یکصدا و ندای واحدی داشته که آن ندای استقامت و نپذیرفتن حرف زور بود. من سپاس مردم ایران را به شیعه وسنی، علمای شیعه و سنی و تمام ریش سفیدان و همه آنهایی که برای آزادی مرزبانان تلاش کردند، تقدیم می کنم.

وی مقوله توسعه این استان اشاره کرد و گفت: جدای از امنیت استان باید به توسعه این منطقه توجه و قدم به قدم سایه آنرا در این استان پهن کرد. انشاءاله از شروع این سفر به استان اقداماتی برای کشف و شناسایی معادن مس، روی، ‌آهن و نفت شروع خواهد شد. دولت بودجه‌ای در امسال برای شرق استان اختصاص داده تا هشت گروه شناسایی برای شناسایی و استخراج معادن ذی قیمت این استان فعالیت خود را آغاز کنند تا شاهد افزایش سرانه معدنی این استان باشیم.

رئیس جمهور بر گاز رسانی به مردم این استان تاکید کردو گفت: به دنبال این هستیم که در دولت یازدهم و تا سال ۹۴ گاز رسانی از منطقه ایرانشهر به سمت زاهدان و خاش صورت گیرد تادر مرحله بعدی از زاهدان به زابل و از ایرانشهر به سمت چابهار گاز رسانی انجام شود.

روحانی از ایجاد منطقه ویژه پتروشیمی در ایرانشهر خبر داد و گفت: از هم اکنون آماده سازی مجتمع های پترو شیمی در ایرانشهر آغاز خواهد شد.

وی به موقعیت ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان اشاره کردو گفت: ما باید شاهد تحول بزرگ در ترانزیت استان باشیم، چرا که این محل نه تنها دریای عمان و اقیانوس هند را به شمال کشور متصل می کند، بلکه راه ارتباطی به کشورهای شمال شرقی نیز است و توسعه بندر چابهار نیز از برنامه های استان خواهد بود.

روحانی ادامه داد: در این راستا خط راه آهن از چابهار به زاهدان و اتصال آن به راه آهن سراسری و از سوی دیگر اتصال آن به مسیر ریلی به افغانستان وآسیای مرکزی را انجام خواهیم داد تا شاهد تحول دراین استان باشیم.

رئیس جمهور تحریمهای ظالمانه و برخی بی تدبیری ها در سالهای گذشته را موجب بروز مشکلاتی برای کشور عنوان کرد و افزود: ما به کمک مردم و هدایت رهبری شاهد شکستن تحریمها در ماه های پیش رو خواهیم بود و اقداماتی نیز در این ارتباط برداشته شده است. ما امروز شاهد شکست برخی از تحریم‌ها و اعتراف دنیا به حق مردم ایران در زمینه حق هسته‌ای و غنی سازی هستیم که در توافق ۱ + ۵ به آن اذعان واعتراف شده است.

وی افزود: ما قدم به قدم مذاکرات را پیش خواهیم برد و به دنیا اثبات خواهیم کرد آنچه که به ایران گفته شده دروغ بوده و کشور ما هیچگاه در پی سلاح هسته ای نبوده ونخواهد بودٰ، اما توسعه علمی را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد و تحریم‌های ضد حقوق بشری را خواهیم شکست تا کشور در چند سال آینده شاهد پیشرفتهای چشمگیری از جمله در منطقه سیستان و بلوچستان باشد.

روحانی با بیان اینکه سرزمین سیستان و بلوچستان تنها مرز جغرافیایی نبوده بلکه مرز فرهنگی برای صدور فرهنگ ایرانی و اسلامی به سرزمین هندوستان و بنگال است، اظهار کرد: شما نه تنها مرزبان خوب جغرافیایی برای ایران هستید بلکه صادر کننده فرهنگ اسلام اعتدالی و مدارا به کشورهای شرقی و شمال شرقی هستید.

رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت یازدهم می‌دانم که از استان‌هایی که از محرومیت بیشتری برخوردار هستند بیشتر حمایت و برای آنها تلاش و خدمات بیشتری ارائه دهند. این مسئله به خاطر این نیست که بیشترین رای شما در انتخابات به خط اعتدال بوده که البته آرای شما برای من افتخار است، اما اگر حتی یک رای هم از این استان نداشتم توسعه آنرا وظیفه دولت می دانستم.

وی با اشاره به سفرهای خود به کشورهای همسایه گفت: یکی از اهداف این سفرها توسعه این استان بوده که ازجمله این سفرها، ‌سفر به افغانستان بود تا حق مردم این استان بر رودخانه هیرمند تحقق یابد و انشاءاله شاهد آبادانی دریاچه ها تالابها و رودخانه های این استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز