خبرگزاری کار ایران

مناقشه پیرامون سهمیه خبرنگاری در صحن شورا؛

صدور ۵ هزار آرم طرح ترافیک برای ۲ هزار خبرنگار تهرانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۹۵

«رئیس شورای شهر تهران: خبرنگاران یکی از این گروه‌ها هستند که باید مشخص شود نحوه دریافت آرمشان به چه صورت است. / معاون شهردار: تعداد خبرنگاران در شهر تهران به ۲۰۰۰ نفر نیز نمی‌رسد ما چندین برابر این عدد آرم طرح ترافیک خبرنگاری می‌دهیم اما بازهم شاهد این هستیم که خبرنگاران طرح ترافیک نمی‌گیرند.»

رئیس شورای شهر تهارن خواستار مشخص شدن سیاستهای توزیع آرم ترافیک در سال جاری شد و گفت: باید مشخص شود که این طرح‌ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد و چه کسی تصمیم گیر این مسئله است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش توسط شهردار نسبت به نحوه صدور آرم طرح ترافیک اظهار کرد: شخصا از کسانی که آرم ترافیک دریافت کرده‌اند یا نکرده‌اند تحقیق کرده‌ام که چه شده است که شما این آرم را دریافت کرده‌اید یا نکرده‌اید؟ نامه‌های زیادی نسبت به اعتراض به این مسئله دریافت کرده‌ام که در صفهای طولانی برای دریافت آرمشان می‌ایستند و یا کوچک‌ترین توهین عواقب بدی دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران یکی از این گروه‌ها هستند که باید مشخص شود نحوه دریافت آرمشان به چه صورت است اعلام کرد: اینکه سیاست ما کاهش آلودگی هواست بحثجدایی است اما باید مشخص شود سیاسیتهای توزیع آرم خبرنگاران به چه صورت بوده است و کجا تصمیم گرفته می‌شود که به چه کسی طرح تعلق گیرد و به چه کسی تعلق نگیرد. از معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران می‌خواهیم پاسخگوی این ابهامات باشد.

سید جعفر تشکری هاشمی پس از شنیدن این سوال خطاب به رئیس شورا گفت: در نامه‌ای که دیروز برای من ارسال شده بود این مسئله به خوبی روشن نشده بود.

وی برای پاسخ دادن به سوال رئیس شورا ابتدا به تاریخچه شکل گیری محدوده ترافیک و تجربه سی ساله در این زمینه اشاره کرد و گفت: سهمیه بگیران طرح ترافیک در دو گروه وزارت خانه‌ها، نهادهای عمومی و به طور کل با عنوان سهمیه بگیر مشحص هستند. گروه دوم نیز شهروندان عادی و کارمندان شرکتهای خصوصی هستند که بر اساس محل سکونتشان در محدوده طرح زوج و فرد و یا محل اشتغال و نوع شغلشان حائز دریافت آرم ترافیک می‌شوند.

معاون شهردار با بیان اینکه برای رسانه‌ها نیز برا ساس اطلاعات وزارت ارشاد سهمیه خاص اعم از رسانه‌های مکتوب مجازی و مجله تعریف کرده‌ایم خاطر نشان کرد: مشکل ا ین جاست که متاسفانه در برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها سهمیه آرم طرح ترافیک به جای اینکه به خبرنگار تعلق گیرد به مدیر مسئول سردبیر هیات تحریریه واحد تدارکات موتوری و گا‌ه به نزدیکان افراد تعلق می‌گیرد.

تشکری هاشمی گفت: تعداد خبرنگاران در شهر تهران به ۲۰۰۰ نفر نیز نمی‌رسد ما چندین برابر این عدد آرم طرح ترافیک خبرنگاری می‌دهیم اما بازهم شاهد این هستیم که خبرنگاران طرح ترافیک نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه خبرنگاران به افراد دیگر تعلق می‌گیرد و از آن‌ها خواسته می‌شود تا برای گرفتن طرح مجددا به شهرداری مراجعه کنند گفت: ما بیش از ۵ هزار آرم طرح ترافیک به خبرنگاران در بخشهای مختلف می‌دهیم اما باز هم شاهد آن هستیم که خبرنگاران برای دریافت آرم مراحعه می‌کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه از مجموعه آرمهای ترافیک شهر تهران ۳۰ هزار آرم به وزارت خانه‌ها دستگاههای قضا نظامی و انتظامی تعلق می‌گیرد گفت: ده هزار آرم نیز به خانواده جانبازان معلولین و شهدا تعلق می‌گیرد و همچنین ۴۰۰۰ آرم برای صنف وانت بار ۹۰۰۰ طرح برای آژانس‌ها و ۲۰۰۰طرح برای آژانسهای خانه تخصیص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز