خبرگزاری کار ایران

باهنر در صحن علنی مجلس:

تقسیم مردم به فقیر و غنی در بحثهدفمندی یارانه‌ها صحیح نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۶۱

در هر صورت شیب ملایم و یا تند مدنظر دولت در بحثیارانه‌ها کیفی بوده و تا زمانی که به عدد و رقم برسیم، در جدول هدفمندی یارانه‌ها باید داده‌ها و ستاده‌ها تراز باشد.

نائب رییس‌مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بخواهیم فضای کشور را به سمت تقسیم مردم به دو گروه فقیر و غنی ببریم و بگوییم کسانی که یارانه می‌گیرند، فقیر بوده و افرادی که انصراف می‌دهند، غنی هستند، صحیح نیست، البته این موضوع در روزهای اخیر به میزان زیادی اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در جلسه علنی امروز طی سخنانی اظهار داشت: اکثر سوالات و تذکرات نمایندگان این است که ما اقداماتی که در رابطه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعمال می‌کنیم، غیر از بحث‌های توصیفی است و باید برای درک بهتر موضع دولت و وزارت اقتصاد، عدد و رقم مشخصی را برای هدفگذاری‌ها از جمله پیش‌بینی رتبه در کسب و کار در نظر بگیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه افزود: مطالبه نمایندگان مجلس این است که توضیحات مربوط به هدفمندی به صورت کمی مشخص شود که در سال ۹۳ چه اقداماتی در قالب هدفمندی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس جلسات مکرری را در این خصوص تشکیل داده‌اند، گفت: برنامه کمی دولت برای بحثهدفمندی در سال ۹۳ منجر به درک بهتر اقدامات و همچنین پیش‌بینی کار‌ها در سال‌های آتی خواهد بود.

باهنر مطالبه نمایندگان درخصوص قرار گرفتن مباحثهدفمندی در قالب کمی، مطالبه عمومی دانست که از این‌رو مجلس بیشتر موظف است که دولت را مکلف به این موضوع کند.

وی با بیان اینکه در رابطه با مسئله هدفمندی یارانه‌ها تاکنون اقدامات موثری انجام شده است، خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم فضای کشور را به سمت تقسیم مردم به دو گروه فقیر و غنی ببریم و بگوییم کسانی که یارانه می‌گیرند، فقیر بوده و افرادی که انصراف می‌دهند، غنی هستند، صحیح نیست، البته این موضوع در روزهای اخیر به میزان زیادی اصلاح شده است.

باهنر گفت: در هر صورت شیب ملایم و یا تند مدنظر دولت در بحثیارانه‌ها کیفی بوده و تا زمانی که به عدد و رقم برسیم، در جدول هدفمندی یارانه‌ها باید داده‌ها و ستاده‌ها تراز باشد که این داده‌ها و ستاده‌ها نیز باید از احکام خاصی پیروی کند تا سهم تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها از جمله بهداشت، بیمه بیکاری، خدمات نقدی مشخص شود.

باهنر تاکید کرد: تراز بودن داده‌ها و ستاده‌ها در جدول هدفمندی منجر به از بین رفتن کسری تراز شده و امکان دست‌درازی به منابع بانک مرکزی را کاهش می‌دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار امیدواری برای متعادل شدن هدفمندی یارانه‌ها متناسب با رعایت قانون گفت: ما انتظار داریم در فرصت دیگری وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص تراز هدفمندی یارانه‌ها گزارشی تهیه و به نمایندگان مجلس ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز