خبرگزاری کار ایران

اوباما و پوتین تلفنی درباره اوکراین گفت‌وگو کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۲۹

اوباما خواسته است تا «همه نیروهای مسلح غیردولتی در اوکراین اسلحه خود را زمین گذاشته و از پوتین خواسته است تا از نفوذ خود بر این نیروهای مسلح هوادار روسیه استفاده کرده و آن‌ها را قانع به خروج از ساختمان‌هایی که اشغال کرده‌اند، کند».

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، «نگرانی عمیق» واشنگتن را از حمایت مسکو «از کنش‌های مسلحانه جدایی‌طلبان هوادار روسیه که خطری برای تحلیل و بی‌ثباتی دولت اوکراین هستند» ابراز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، در بیانیه کاخ سفید آمریکا در این‌باره آمده است که اوباما خواسته است تا «همه نیروهای مسلح غیردولتی در اوکراین اسلحه خود را زمین گذاشته و از پوتین خواسته است تا از نفوذ خود بر این نیروهای مسلح هوادار روسیه استفاده کرده و آن‌ها را قانع به خروج از ساختمان‌هایی که اشغال کرده‌اند، کند».

از طرف دیگر، ولادیمیر پوتین، با رد دخالت مسکو در اوکراین از همتای آمریکایی خود خواسته است از نفوذش بر دولت اوکراین برای جلوگیری از «خون‌ریزی» بیشتر استفاده کند.

در بیانیه‌ای که کاخ کرملین در این‌باره منتشر کرده، آمده است در پاسخ به ابراز نگرانی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره «آنچه مداخله روسیه در جنوب شرق اوکراین خوانده شده»، رئیس‌جمهوری روسیه چنین گمانه‌زنی‌هایی را «استوار بر اطلاعاتی نادرست» عنوان کرد.

این تماس تلفنی که بنا بر اعلام کاخ سفید به خواست مسکو انجام شده بود، در حالی است که تنش‌ها و درگیری‌هایی مسلحانه در مناطق شرقی اوکراین در مرز با روسیه انجام شده است.

درگیری‌هایی که خود ریشه در حمله نیروهای شبه‌نظامی هوادار روسیه به ساختمان‌های دولتی و همگانی در شهرهای شرق اوکراین و اشغال آن‌ها دارد.

این حملات پس از سقوط دولت هوادار مسکو در کی‌یف و سپس الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کاخ سفید تاکید می‌کند که «در حالی که هنوز راه‌حلی دیپلماتیک» برای این بحران قابل اجرا است» اما چنین چیزی در «فضای ارعاب و تهدید نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، تحریکات مسلحانه در داخل اوکراین و سخنان تند مقام‌های کرملین موفق نخواهد بود».

به گزارش شبکه «راشا تودی»، ولادیمیر پوتین، نیز اعتراض‌ها در شرق اوکراین را «نتیجه ناتوانی مقام‌های کی‌یف برای در نظر گرفتن منافع روس‌ها و روس‌زبان‌های» این مناطق عنوان کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز