خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز شهرستان سقز:

فاز دوم هدفمند سازی معاش کارگران را ضعیف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۸۶

صرف نظر از اینکه کارگران نانوا در سراسر کشور هنوز بر مبنای مصوبه دو سال پیش شورای عالی کار دستمزد می‌گیرند، افزایش مزد سال ۹۳ کارگران آنقدر هم محسوس نبوده که بتواند پاسخگوی تورم ناشی از اجرای فاز دوم قانون‌هدفمندی یارانه‌ها باشد.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز شهرستان سقز اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را موجب تضعیف معیشت کارگران دانست.

«محمد احمدپور» هشدار در مورد تاثیر اجرای فاز دوم این قاون بر وضعیت اقتصادی کارگران به خبرنگار ایلنا افزود: اگرچه پیش‌بینی تغییرات آسان نیست اما روشن است اجرای این قانون تاثیر مطلوبی بر زندگی کارگران نخواهد داشت.

وی افزود: صرف نظر از اینکه کارگران نانوا در سراسر کشور هنوز بر مبنای مصوبه دو سال پیش شورای عالی کار دستمزد می‌گیرند، افزایش مزد سال ۹۳ کارگران آنقدر هم محسوس نبوده که بتواند پاسخگوی تورم ناشی از اجرای فاز دوم قانون‌هدفمندی یارانه‌ها باشد.

این فعال کارگری با بابیان اینکه به نظر می‌رسد مسئولان افزایش قیمت‌های ناشی از هدفمندسازی را نادیده گرفته‌اند، افزود: در این شرایط برنامه‌ای که دولت برای نام نویسی دوباره از متقضایان دریافت یارانه‌ آغاز کرده است باعثتشدید نگرانی کارگران حداقل بگیر شده‌است.

وی افزود: از تبلیغات دولتی اینطور برمی‌آید که دولت قصد دارد تا مردم را به نگرفتن یارانه تشویق کند و این درحالی است بخش قابل توجهی از همین مردم، مزدبگیرانی هستند که درآمد ماهانه آن‌ها نزدیک به خط فقر است.

وی بابیان اینکه طبق قانون اساسی یکی از وظایف دولت حمایت از طبقه مستضعف است، افزود: اینکه دولت بخواهد از طریق تبلیغات هدفمند مزدبگیران حداقلی را از دریافت یارنه منصرف کند اقدامی نادرست است.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز شهرستان سقز در تشریح اثرات فاز اول اجرای این قانون گفت: هزینه عمدهٔ این تغییرات را در عمل کارگرانی پرداختند که دراین چهار سال امنیت شغلی و اقتصادی آن‌ها تحلیل رفته است.

به گفته احمدپور قطعا فشار تبعات تورمی ناشی از اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مانند رویه چهار سال پیش باعثمی‌شود تا کارفرمایان بیشتر از گذشته به سیاست‌های تعدیل نیروی انسانی روی بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز