خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوء‌قضاییه در نشست خبری: / ۳ /

قرار بازداشت موقت بابک زنجانی تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۶۷

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده سعید مرتضوی در موضوع سازمان تامین اجتماعی گفت: این پرونده در دادسرا است و هنوز به پایان نرسیده است، چرا که سه شکایت دیگر نیز به آن اضافه شد که این پرونده هنوز منجر به کیفر خواست وارجاع به دادگاه نشده است.

سخنگوی قوءقضاییه گفت:: مدت بازداشت موقت بابک زنجانی تمام شده اما قاضی و بازپرس پرونده معتقد بودند که ضرورت دارد بازداشت موقت تمدید شود‏، اما آنها اعتراض کردند و این مسئله به دادگاه رفت و دادگاه هم نظر بازپرس و قاضی پرونده راتایید کرد بنابراین بازداشت موقت بابک زنجانی تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص جزئیات پرونده بابک زنجانی گفت: در خصوص این پرونده از ابتدا تاکنون ۵نفر بازداشت شده اند که ۴ نفر هم اکنون نیز در بازداشت به سر می برند.

وی گفت: یک نفر ازا ین ۴ نفر خود بابک زنجانی و دیگری نیز یکی از مدیران وی است که همان روزهای اول بازداشت شد. دو نفر نیز در رابطه با سیستم بانکی هستند که اسفند ماه بازداشت شدند ویکی از آنها با قرار وثیقه آزاد شد‏، اخیرا نیز یکی از مدیران را دستگیر کرده‌ایم.

دادستان کل کشور گفت: در اقدام دیگری بابک زنجانی به فردی که امین او بوده وکالت داده تا با نظر دادستان اموال وی شناسایی شود واگر بانک مرکزی و شرکت نفت عین اموال را می خواهند بابت طلبشان به آنها بپردازد‏، در غیر اینصورت این اموال به فروش برسد و بدهی آنها پرداخت شود

سخنگوی قوه‌قضاییه همچنین خاطرنشان کرد: به طور کلی وکالت بابک زنجانی به فردی که امین او بوده یک راه میانه ای بود تا اموال شناسایی و مورد ارزشیابی قرار گیرد. همچنین وی مدعی بود که اموالی در خارج از کشور دارد‏، بررسی و شناسایی این اموال هنوز در دست اقدام و جریان است و فعلا از بیان جزیئات آن معذورم.

وی افزود: مدت بازداشت موقت بابک زنجانی تمام شده اما قاضی و بازپرس پرونده معتقد بودند که ضرورت دارد بازداشت موقت تمدید شود‏، اما آنها اعتراض کردند و این مسئله به دادگاه رفت و دادگاه هم نظر بازپرس و قاضی پرونده راتایید کرد بنابراین بازداشت موقت بابک زنجانی تمدید شد.

دادستان کل کشور دربخش دیگری از سخنان خودیادآورشد: کسانی که بدون اطلاعات کافی مطالبی را مطرح می کنند باید بدانند که این موضوع نه به نفع جامعه و نه به نفع رسانه ای است که آنرا منتشر می کند. برای مثال در خصوص اموال بابک زنجانی نیز افراد مختلفی اظهار نظر کردند، اما باید اجازه بدهید در هر موضوعی اقدامات لازم انجام شود سپس راجع به آن اظهار نظر کنیم.

اژه ای یادآور شد: بابک زنجانی هفته اول بازداشت خود لیستی از اموالش ارائه کرد که نشان می داد بیش از بدهی او است، اماچنین چیزی را کسی از او نمی پذیرد، چراکه باید بررسی های دقیق صورت گیرد که اموال وی چیست وقیمت واقعی آنها چقدر است.

وی با اشاره به آزادی مرزبانان کشورمان عنوان کرد: من بررسی کردم که حدود سی ساعت در مورد مرزبانان در رسانه ها انواع خبرها منتشر می شد، اما ده دقیقه بعد تکذیب می شد چنین موضوعی برای رسانه ها مفید نیست، منابع مختلفی طی این مدت در این خصوص به من خبر می داند اما من می گفتم تا این خبر قطعی نرسد اعلام نخواهم کرد.

وی افزود: خواهش من این است که در این خصوص دقت شود؛ چرا که انتشار برخی شایعات صحیح نیست، بویژه اگر این شایعات دارای افترا و توهین به کسی باشد البته جواب ندادن دستگاههای ذیربط نیز اشکالی است که قطعا وارد است. روابط عمومی ها و دستگاهها باید فعال باشند و خبرهای قطعی را بیان کنندتا شایعات رواج پیدا نکند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری و اینکه گفته می‌شد بدهی های او تسویه و ۱۱ سال حبس وی تمام شده است، گفت: در اواخر سال قبل نیز این ادعا مطرح شد، اما پس از بررسی در آن زمان مشخص شد که کماکان مدت بازداشت وی بابت جزای نقدی هنوز تمام نشده وگویا نحوه محاسبه آنها اشتباه بوده است.

دادستان کل کشور با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا نیز خاطر نشان کرد: آیت الله آملی لاریجانی پس از ایام عید اشاره ای به این مطلب کردند. امامن هم تکرار می کنم که قوه قضاییه به هیچ وجه نه تنها به پارلمان اروپا بلکه به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور کشورمان را نمی دهد، حرف آنها دخالت در امور داخلی کشور ما محسوب می شود

وی افزود: درخصوص محکومان فتنه ۸۸ طبق روال و قانون برخورد خواهد شد.

وی در خصوص دیدارهای صورت گرفته توسط مقامهای اروپایی نیز گفت: هیچیک از این دو دیدار با قوه قضاییه هماهنگ نشده بود و دستگاه قضا نیز در این رابطه به مسولان ذیربط تذکر داد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر قاضی سراج در عراق مبنی برتشکیل تیم واکنش سریع برای مبارزه با فساد تصریح کرد: این یک پیشنهاد بود تا ساز و کاری برای مبارزه با این ستاد به همراه سایر کشورها داشته باشیم، چراکه اگرتنها خود ایران در این کار وارد عمل شود، شاید هدف مد نظر حاصل نشود.

محسنی اژه‌ای افزود: همه مدعیان مبارزه با فساد با‌ید در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند. برخی متهمان فساد مالی در کشور که چندین سال است از تشکیل پرونده آنها می گذرد در دیگر کشورها به سر می برند واین کشورها اقدام لازم را جهت تعقیب و تحویل آن انجام ندادن، د در حالی که باید اقدامات لازم برای این کار صورت گیرد.

وی در واکنش به اظهارات خبرنگار ی که عنوان می‌کرد گفته شده اخیرا بانک ملی حساب برخی افراد را بررسی کرده است، گفت: کسی حق ورود به حساب خصوصی افراد را ندارد‏، مگر با حکم قاضی. مطالبی در رسانه ها گفته شده بود که اصلاح شد امیدواریم این اتفاق نیفتاده باشد‏، چرا که حتی قاضی هم حق ندارد بدون درنظر گرفتن شرایط لازم حکم بررسی حساب کسی را صاد رکند اگر این کار انجام شده باشد باشکایت شاکی خصوصی مدعی العموم می تواند ورود پیدا کند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده سعید مرتضوی در موضوع سازمان تامین اجتماعی گفت: این پرونده در دادسرا است و هنوز به پایان نرسیده است، چرا که سه شکایت دیگر نیز به آن اضافه شد که این پرونده هنوز منجر به کیفر خواست وارجاع به دادگاه نشده است.

اژه ای در خصوص پرونده مرتضوی در موضوع کهریزک نیز خاطرنشان کرد: وی دراین پرونده محکوم شد وممنوعیت خروج وی از کشور صادر شد و این پرونده در مرحله تجدید نظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

در خصوص آخرین وضعیت پرونده اخلالگران ارزی نیز گفت: در مرحله اول بیش از ۶۰نفر دستگیر و تعدادی از آنها با قرا رآزاد شدند، یکی از آنها که بسیار معروفتر بود به دادگاه رفت، اما هم اکنون اطلاع دقیقی ندارم که چه تصمیمی برای آ‌ن ۶۰نفر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز