خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران:

ادامه هدفمند سازی یارانه‌ها می تواند وضع کارگران را وخیم‌تر کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۳۸

به دلیل تشدید رکود اقتصادی ناشی از نوسانات ارزی، اعمال تحریم‌های اقتصادی و اجرای نادرست فاز اول هدفمندی یارانه‌ها وضعیت نامطلوب امنیت شغلی کارگران طی چند سال گذشته وخیم‌تر از قبل شده است و در صورت اجرای ناصحیح فاز دوم قانون هدفمد سازی یارانه‌ها اوضاع وخیم‌تر نیز خواهد شد.

دبیر خانه کارگر مازندران گفت: در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد نیروی کارفاقد امنیت شغلی هستند.

به گزارش ایلنا، «نصرالله دریابیگی» با اعلام این خبر در جلسه ستاد هفته کارگر گفت: نبود امنیت شغلی کارگران بر امنیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های کارگری تاثیر منفی خود را گذاشته است.

این فعال کارگری ادامه داد: در این بین به دلیل تشدید رکود اقتصادی ناشی ازنوسانات ارزی، اعمال تحریم‌های اقتصادی واجرای نادرست فاز اول هدفمندی یارانه‌ها وضعیت نامطلوب امنیت شغلی کارگران طی چند سال گذشته وخیم‌تر از قبل شده است و در صورت اجرای ناصحیح فاز دوم قانون هدفمد سازی یارانه‌ها اوضاع وخیم‌تر نیز خواهدشد.

دریابیگی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته کارگر گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی به استقبال هفته کارگر خواهیم رفت.

وی در خصوص مراسمی که هر ساله به مناسبت یازدهم اردیبهشت می‌شود، گفت: در مورد این روز برنامه‌هایی در استان داریم که در حال حاضر مشغول انجام هماهنگی‌هیا ان هستیم.

دبیر خانه کارگر مازندران با یادآوری اینکه روز ۱۱ اردیبهشت سال روز برخورد پلیس شیکاگوی آمریکا با کارگران معدنچی است که از اول تا سوم ماه سه سال ۱۸۸۶ در اعتراض به ساعات کار و پایین بودن دستمزد‌ها دست به اعتراض زدند، گفت: هر چند این حرکت صنفی در ‌‌‌‌نهایت سرکوب و با کشته و زخمی شدن تعدادی از کارگران معترض پایان یافت، اما وقتی که در سال ۱۹۱۹ سازمان جهانی کار(ILO) در نخستین روزهای تاسیس خود مقاوله‌نامه ۸ ساعت کار روزانه را به تصویب نمایندگان کشورهای دنیا رساند مشخص شد که اعتراض کارگران شیکاگو به نتیجه رسید.

دریابیگی با بیان اینکه خانه کارگر از همکاری تمامی کارخانه‌ها و دستگاه‌ها برای کمک به هر چه باشکوه‌تر شدن برگزاری برنامه‌های هفته کارگر استقبال می‌کند، گفت: از اینکه برنامه مشترک و گسترده‌ای را در هفته کارگر داشته باشیم، استقبال می‌کنیم.

به گفته این فعال جامعه کارگری، روز جهانی کارگر فرصت مناسبی است تا کارگران سراسر جهان با یکدیگر متحد شده و خواسته‌های خود را یک صدا پیگیری کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی سرمایه‌داری جهانی با سوءاستفاده از موقعیت اقلیمی و شمار جمعیت ساکنان مناطق مختلف سعی کرده است تا میان کارگران جهان بار رقابتی کاذبی را بر سر کار بیشتر و دستمزد کمتر ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز